×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پیش بینی کاهش ۹۵۰هزار تنی تولید جهانی مس به دلیل کرونا / نوسان تولید مس در کشورهای پیشرو

 روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن میزان تولید معادن مس جهان به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا طی سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش می یابد. مرکز مطالعات بین المللی مس با اعلام این خبر افزود: انتظار می رود به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا ۹۵۰ هزار تن از میزان پیش بینی تولید معادن مس جهان طی سال ۲۰۲۰ میلادی کاسته شود.

طی سال ۲۰۱۹ میلادی میزان تولید معادن مس جهان ۲۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تن به ثبت رسیدکه پیش بینی می شود طی سال جاری میلادی با ۳ درصد کاهش همراه باشد.
همچنین پیش بینی می شود اثرات ناشی از تعطیلات و محدودیت ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی بیشتر قابل مشاهده باشد.
طی دوران محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تولید فلز سرخ در کشورهای برتر تولیدکننده مس متفاوت بود. به عنوان مثال شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس جهان است با تاثیرپذیری محدود از این روند به تولید خود ادامه داد. این در حالی است که پرو طی این مدت شاهد تعطیلی موقت تولید در ۲ معدن خود بود. اگرچه سایر فعالیت های اصلی صنعت مس این کشور با سرعتی کمتر کماکان به کار خود ادامه دادند.
همچنین مرکز مطالعات بین المللی مس پیش بینی خود از میزان تولید معادن مس در شیلی و پرو طی سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا را به ترتیب با۴۰۰ هزار تن و ۳۰۰ هزار تن کاهش داد.
با این حال روند تولید معادن مس در زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو در سطح نرمال قرار داشت. مغولستان و اندونزی نیز شاهد روندی متعادل از تولید فلز سرخ بدون تاثیر پذیری از شیوع ویروس کرونا بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.