×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیک مصرف برق کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفت

تجارت گردان | پیک مصرف برق کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این میزان همچنین نسبت به روز گذشته رشد بیش از ۲۲۰۰ مگاواتی را تجربه کرد که این امر با توجه به روند افزایش دمای هوا و احتمال تداوم آن در هفته های آتی، می تواند نگرانی هایی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: میزان مصرف برق در کشور با نزدیک شدن به فصل تابستان، افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی همانند سال های گذشته روند صعودی به خود گرفته است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته(۶ خرداد ۱۳۹۹) به ۴۸۱۰۱ مگاوات رسیده بود، این میزان امروز به ۵۰۳۲۴ مگاوات رسید که رسیدن به این میزان مصرف در روزهای ابتدایی خرداد، در تاریخ صنعت برق بی سابقه است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که میزان مصرف برق در روز مشابه سال گذشته(۷ خرداد ۱۳۹۸) ۴۷۴۲۴ هزار مگاوات بود، اظهار کرد: معمولا مصرف برقی که امروز به ثبت رسید، در روزهای پایانی خرداد یا اوایل تیرماه به وقوع می پیوندد.

رجبی مشهدی روند افزایشی دمای هوا و ورود سریع وسایل سرمایشی به مدار مصرف را مهمترین دلیل افزایش ناگهانی و بی سابقه مصرف برق در روزهای ابتدایی ماه جاری دانست و گفت: در ماه های گرم سال، مصرف برق کشور بین ۲۱ تا ۲۳ هزار مگاوات افزایش می یابد که این میزان افزایش دقیقا متاثر از ورود وسایل سرمایشی(کولرها، اسپلیت ها و…)به مدار مصرف برق است.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به افزایش مصرف برق مشترکان و بالا رفتن هزینه برق آنان خاطرنشان کرد: مهمترین راهکاری هایی که می تواند به کاهش مبلغ قبض برق کمک کند، تنظیم درجه کولرگازی روی ۲۴ تا ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات های گرم روز است.

وی یادآور شد: در عین حال استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ های اضافه نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.