×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در چین هستیم

تجارت گردان | پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در چین هستیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات و پیشنهادات وزارت امور خارجه برای رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم چین و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به کشور در فضای مجازی نوشت: همکاران ما در تهران و چین بی وقفه بصورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.
آقای موسوی افزوده است: وزیر امور خارجه در جلسه یکشنبه گذشته هیئت دولت پیشنهاد‌های متعدد برای رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم چین و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور از جمله محدود کردن رفت و آمد به چین را مطرح کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه تاکنون بر اساس تصمیم هیئت دولت عمل کرده است. 
۸۰ ایرانی قرنطینه را از ووهان بر می‌گردانیمسفیر ایران در چین: ۸۰ ایرانی در شهر ووهان قرنطینه هستند و در تلاشیم آن‌ها را از این شهر خارج کنیم.

محمد کشاورززاده درباره اقدامات کنترلی ویروس کرونا در چین گفت: بیماری کرونا در یکی از استان‌های مرکزی چین در شهر ووهان حدود ۱۰ روز است که شیوع پیدا کرده و بلافاصله دولت چین اقداماتی برای جلوگیری از شیووع این بیماری انجام داده است. وی افزود: مهمترین اقدام دولت چین، قرنطینه شهر ووهان است و به نظر می‌رسد اکثر مبتلایان در این شهر باشند؛ در استان‌های دیگر چین هم این بیماری شیوع پیدا کرده است که زیاد نیست، در شهر بزرگ پکن برای مثال تاکنون ۱۲۰ مبتلا شده اند.
کشاورززاده افزود: در تمام شهر‌های چین اقدامات پیشگیرانه انجام شده است و افراد را در فرودگاه‌ها و مراکز جمعی کنترل می‌کنند؛ اگر کسی بیماری داشته باشد، او را به بیمارستان هدایت می‌کنند.
سفیر ایران درباره حضور ایرانی‌ها در چین گفت: تعدادی از هموطنان ما در شهر‌های مختلف چین به عنوان دانشجو یا تاجر زندگی می‌کنند؛ خوشبختانه به مناسبت سال نو چینی بسیاری از هموطنان ما به کشور خودمان یا کشور‌های خارجی سفر کردند؛ طبق آمار در شهر ووهان به عنوان مرکز این ویروس، ۲۰۰ تا ۲۵۰ ایرانی زندگی می‌کردند که اکثر آن‌ها دانشجو بودند.
کشاورززاده گفت: تعدادی از آن‌ها به ایران مسافرت کردند و بعد از اینکه شهر قرنطینه شد، ما ارتباط مستقیم را با هموطنان برقرار کردیم و طبق آمار حدود ۸۰ هموطن ایرانی در شهر ووهان هستند که در قرنطینه به سر می‌برند. ایرانی ها مبتلا نشده اندکشاورززاده درباره ابتلای ایرانی‌ها به ویروس تاکید کرد: خوشبختانه طبق گزارش‌ها تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان ما به این بیماری دریافت نشده است، ما با هموطنان در شهر ووهان ارتباط مستمر داریم و خوشبختانه هیچ کدام تا به حال به این بیماری مبتلا نشده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.