×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چالش‌ها و راهکارهای تامین مالی در صنایع ایران

تحولات در حوزه کارآفرینی

به گزارش تجارت گردان ، با وجود این چالش‌ها، بخش وسیعی از جامعه کارآفرینان و صاحبان صنایع ایران، با ادامه فعالیت‌های خود در شرایط دشوار، نشان داده‌اند که هنوز میدان را خالی نکرده‌اند. این کارآفرینان، از سختی‌ها و چالش‌های دوران کنونی حکایت می‌کنند و برخی به سمت فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد کشیده‌اند.

دغدغه‌های اصلی کارآفرینان

دغدغه اصلی این کارآفرینان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری است. این مسئله، نه تنها از سوی دولت و وزارت‌خانه‌های اقتصادی، بلکه از سوی تمام ارکان جامعه، چه در بخش دولتی و چه خصوصی، مد نظر قرار گرفته و در جلسات مختلف به عنوان یک صورت‌مسئله مطرح شده است.

راهکارها و تدابیر اقتصادی

برخی از راهکارهای ارائه‌شده در خصوص تامین مالی پروژه‌های پیشران‌های اقتصادی کشور، شامل تامین مالی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی می‌شود. این تدابیر به عنوان بخشی از راهکارهای جهت حل مشکلات سرمایه‌گذاری و تامین مالی مطرح شده‌اند.

تغییرات قانونی و مقرراتی

در چند وقت اخیر، تغییرات قانونی مهمی اعلام شده‌اند که می‌تواند به تسهیل تامین مالی برای پروژه‌های اقتصادی کمک کند. به عنوان مثال، ماده ۱۳۸ مکرر به تصویب رسیده که مفادی درباره معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران ارائه کرده و به سرمایه‌پذیری به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی توجه دارد.

انتظارات از مجمع کارآفرینان

با اعلام این تغییرات، انتظار می‌رود که مجمع کارآفرینان ایران نقش فعالی در اطلاع‌رسانی درباره این امکانات داشته باشد و فعالان اقتصادی را با جزئیات و دقایق مورد نیاز در جریان قرار دهد.

ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه

بحث در مورد ابزارهای تامین مالی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مسائلی همچون نقش شرکت‌های سهامی عام پروژه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در تامین مالی پروژه‌ها، موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

با وجود چالش‌ها، تغییرات مثبتی نیز در مسیر تامین مالی و سرمایه‌گذاری در ایران رخ داده است. اما نیاز به هماهنگی بیشتر بین ارکان مختلف اقتصادی و اطلاع‌رسانی فعالان اقتصادی درباره فرصت‌ها و تغییرات لا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.