×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چرا طرح رجیستر قاچاق موبایل را از بین نبرد؟

تجارت گردان | چرا طرح رجیستر قاچاق موبایل را از بین نبرد؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، حسین غروی‌رام در نشست خبری انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار کرد: دولت از تصمیم خوبی که درباره ممنوعیت گوشی های بالای ۳۰۰ یورویی گرفته بود، به دلایلی از جمله فشار قاچاقچی‌ها صرف نظر کرد. این در حالی است که در سه ماه نخست امسال برای واردات موبایل های بیش از ۳۰۰ یورو ارز تخصیص داده نشده، اما به محض این که این محدودیت شامل موبایل‌های مسافری هم شد، قاچاقچیان مقابل آن ایستادند.

وی افزود: با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن‌همراه اصلا گران نیست. قاچاقچیان با قاچاق گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند. پیشنهاد من این است که مردم با مراجعه به تعزیرات و بازرسی وزارت صنعت از این وضعیت شکایت و خواسته خود را مطالبه کنند.

غروی‌رام با بیان اینکه نیروهای امنیتی باید به این مساله ورود کنند، اظهار کرد: ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافیست قیمت گوشی را در آمریکا با دلار ۲۲ هزارتومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی‌های ما ارزانتر نیز هست.  

 رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به اینکه برای گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که به شکل قاچاق وارد شده است نه خدمات پس از فروش دارد نه از آن حمایت می شود، تصریح کرد: قاچاقچیان بازار موبایل را برهم می زنند. ما اکنون واردات گوشی مسافری نداریم. گوشی های زیادی به اسم مسافری قاچاق و رجیستر می‌شوند.  

به گفته وی مشکلی که باعث شده موبایل‌هایی که از طریق قاچاق وارد شده به شکل مسافری ثبت شود این است که مسافر هنگام ورود به کشور مجبور نیست کالای خود را اظهار و عوارض آن را پرداخت کند، بلکه تا سه ماه بعد و حتی به صورت غیرحضوری می‌تواند موبایل را رجیستر کند. بنابراین طرح رجیستری نتوانسته قاچاق گوشی را متوقف کند، بلکه افراد گوشی را قاچاق و پس از رجیستر کردن بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسانند.

غروی رام خاطرنشان کرد که در این فرآیند عده‌ای از قاچاق‌چیان اطلاعات افراد را می‌خرند یا به سرقت می‌برند تا برای واردات کالای خود استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.