×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
چرا قیمت مرغ دوباره صعودی شد؟

به گزارش تجارت گردان ، بازار مرغ از ماه‌های پایانی سال گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد به نحوی که در برخی مناطق قیمت هر کیلوگرم از آن به ۴۰ هزار تومان رسید که بسیار بالاتر از نرخ مصوب بود. در روزهای پایانی نوروز ۱۴۰۰ دولت توانست با افزایش عرضه قیمت مرغ را به محدوده نرخ مصوب بازگرداند.

از هفته گذشته آغاز دوبار روند صعودی مرغ هستیم. کارشناسان چند دلیل را برای افزایش قیمت یک کالا پس از یک دوره ثبات عنوان می‌کنند. از عمده‌تری دلایل افزایش قیمت توسط تولیدکننده، کاهش عرضه و سودجویی هستند. 

حبیب اسدالله‌نژاد، رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور، در گفت‌وگو با ایلنا افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان را رد کرد و گفت: هر چند هزینه تمام شده تولید مرغ برای مرغداران ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است، اما همچنان خرید از آن‌ها براساس نرخ مصوب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود که حدود ۲ هزار و ۹۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب است.

اسدالله‌نژاد یادآور شد: آخرین قیمت مصوب خرید مرغ زنده از مرغداران درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان عرضه مرغ توسط مرغداران نیز کاهش نداشته است، افزود: در حال حاضر مرغ به میزان نیاز تولید و عرضه می‌شود.

به گفته اسدالله نژاد؛ میزان جوجه ریزی در فروردین ماه سالجاری ۱۱۳ میلیون قطعه و در اردیبهشت ۱۱۲ میلیون قطعه بوده است که  پاسخگوی نیاز بازار مصرف است.

وی معتقد است؛ سودجویی تنها دلیل افزایش قیمت در روزهای اخیر است.

اسدالله نژاد ضعف در نظارت در حلقه‌های پس از کشتار تا بازار را زمینه‌ساز سودجویی دانست.

به گزارش ایلنا، برخی خبرهای منتشر شده حکایت از افزایش قیمت مرغ به بالای ۳۰ هزار تومان دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.