×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چرخش رأی داور قابل بخشش نیست

مهدی اخوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره گل مردود اعلام شده ذوب‌آهن در دیدار با تراکتورسازی و اقدام عجیب داور و برگرداندن نتیجه پس از دو دقیقه، اظهار کرد: در اعلام خطای آفساید نظرات متفاوت است، ولی این تناقض میان داور و کمک‌داور، جو را متشنج و ایجاد شک و دودلی کرد.

وی افزود: متأسفانه داور و کمک‌داور آفساید نگرفته و با تشخیص داور چهارم و پس از چند دقیقه نتیجه اعلام شده را مردود و گل را آفساید دانستند در حالی که داور چهارم امکان تشخیص آفساید از آن فاصله را نداشت و روی خط نیست.

اخوان خاطرنشان کرد: بهترین کسی که می‌تواند بر صحنه اشراف داشته و تشخیص دهد، کمک‌داور است، که تا وسط زمین نظر بر تأیید گل داشته و بعد از چند دقیقه و با مشورتی بحث‌برانگیز رأی را برمی‌گرداند. این اتفاق امکان‌پذیر نبوده و اشتباهی غیرقابل بخشش است.

این کارشناس داوری درباره اعلام آفساید گل ذوب‌آهن، توضیح داد: در گرفتن خطای آفساید نظرات متفاوت است. بازیکن ذوب‌آهن در منطقه آفساید قرار گرفته و به عقیده برخی کارشناسان برخورد توپ با دفاع گل را سالم می‌کند. اما به نظر من از جنبه قانونی به دلیل گرفتن توپ از هم دسته و حضور در موقعیت آفساید، برخورد توپ با دفاع تأثیری بر آفساید نبودن ندارد. توپ با دفاع برخورد داشت، اما دفاع عمداً پاس نداده است.

وی تأکید کرد: حتی اگر گل صحیح باشد نیز باید توسط کمک‌داور اعلام شود چراکه وظیفه کمک‌داور گرفتن آفساید است. اینکه اول گل اعلام شده و سپس با مشورت رأی برگردانده می‌شود، جای بحث دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.