×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه و پنجشنبه سراسر کشور به علت گرمای هوا تعطیل شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

بنا بر این گزارش دیروز معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده‌باش مراکز درمانی برای روزهای گرم این هفته خبر داد.

سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی افزود: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

کریمی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم چند روز آینده، افراد حتی‌الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز پیش از آن گفته بود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود، تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده بود طی روزهای آخر هفته روند افزایش دما را در کل کشور شاهد هستیم.

گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته (دوشنبه) اهواز با ۴۹ درجه و گرم‌ترین منطقه کشور نیز دهلران در استان ایلام با دمای ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.