×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
چه کسی در تشکیل پرونده رادوشوویچ مقصر است؟

به گزارش ایسنا، بوژیدار رادوشوویچ که در دوره  مدیریت سید مجید صدری از پرسپولیس از این باشگاه جدا شد، حالا با حکم کمیته وضعیت فیفا، پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۸۶۶ هزار یورو کرده است و سرخ‌ها که به تازگی از کوران پرونده‌های مالی خارج شده بودند، با پرونده جدیدی روبه‌رو شدند. اما به راستی پرونده رادوشوویچ چطور علیه پرسپولیس تشکیل شد؟

در دروه مدیریت سید مجید صدری، رادوشوویچ در مقطعی به خاطر اختلاف نظر با ابراهیم شکوری به کشورش سفر کرد و حاضر به بازگشت نبود. از آنجایی که در آن مقطع این دروازه‌بان مطالباتی از پرسپولیسی‌ها داشت، عملا از نظر قانونی می‌توانست قرارداد خود را فسخ و تمام مبالغ قراردادش مربوط به سه فصل بعد را بگیرد. با این حال در آن زمان  پس کشمکش‌های فراوان و تماس‌های که یحیی گل‌محمدی با رادوشوویچ برقرار کرد، این درازه‌بان به ایران بازگشت و حاضر به ادامه  همکاری با سرخ‌ها شد.

رادوشوویچ پس از بازگشت، با جعفر سمیعی مدیرعامل وقت باشگاه توافق کرد که پرسپولیسی‌ها به جای اینکه مطابق بندهای قرارداد به او پرداختی داشته باشند، هر زمانی منابع مالی لازم را داشتند و به بازیکنان پول پرداخت کردند، به رادوشوویچ هم پرداختی داشته باشند. با این حال با جدایی سمیعی و آمدن مجید صدری به عنوان سرپرست باشگاه، پرسپولیس عملا به این توافق پایبند نبود. در شرایطی که پرسپولیس دیدار برابر الهلال عربستان در مرحله چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داشت، صدری با تامین مبلغی، مطالبات بازیکنان مربوط به فصل گذشته را پرداخت کرد اما هیچ پرداختی به رادوشویچ نداشت. در ادامه ۲۰ درصد دیگر از مطابات بازیکنان مربوط به فصل جدید هم به حسابشان واریز شد اما باز هم رادوشوویچ پولی دریافت نکرد.

رادوشوویچ حدود دو ماه بعد از آخرین پرداختی باشگاه به بازیکنان، یعنی ۱۶ آذر ۱۴۰۰ به باشگاه پرسپولیس رفت تا ۱۹۶ هزار یورو مطالبات خود را دریافت کند اما صدری فقط ۵۰ هزار یورو از طلبش را پرداخت کرد  و به این دروازه‌بان وعده داد ۲۰ روز بعد، ۳۰ هزار یورو دیگر به او بپردازد. همین امر هم باعث شد راوشوویچ با ناراحتی محل باشگاه را ترک و همان شب از ایران برود.

مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس در شرایطی که می‌دانست رادوشوویچ سه فصل با این باشگاه قرارداد دارد و به خاطر دریافت نکردن مطالباتش عملا حق قانونی فسخ و مطالبه تمام مبلغ قراردادش مربوط به سه سال را دارد، به جای اینکه به توفق باشگاه به او (پرداخت مطالبات در زمان پرداختی به سایر بازیکنان) پایبند باشد، عملا راهی را طی کرد که حالا پرسپولیس یک دروازه‌بان خوب را از دست داده و باید حدود یک میلیون دلار هم به او بپردازد. این یعنی مدیری که روزی در یک نشست خبری مدیران سابق باشگاه را به پاسخگویی درباره تصمیماتشان دعوت کرده بود، حالا خود پرونده‌ای یک میلیون دلاری علیه پرسپولیس ایجاد کرده و پاسخی هم برای این موضوع نداده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.