×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
چگونگی انجام امور بانکی در زمان «کرونا»

تجارت گردان | چگونگی انجام امور بانکی در زمان «کرونا»

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، طی هفته های اخیر و با توجه به شیوع بیماری کرونا؛ بسیاری از مشاغل تعطیل یا به شکل دورکاری صورت می گیرد، اما به دلیل ضرورت وظیفه نظام بانکی در ارایه خدمت به مشتریان، بانک ها به فعالیت خود در زمان های مشخص شده ادامه خواهند داد. با توجه به سیاست های اتخاذ شده قرار است ساعات کار بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عضو کانون برای کارکنان از روز دوشنبه (۱۹ اسفند) از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و برای مراجعان از ۸ تا ۱۴ تغییر کند. از این رو بانک مسکن، نیز در تمام شعب خود خدمات بانکی را به مشتریان ارایه خواهد کرد. اما با توجه به ارتباط گسترده کارمندان بانک ها با مشتریان می توان با اتخاذ تدابیری، امور بانکی را در زمان کرونا تسهیل کرد. نخستین موضوع ضرورت رعایت بهداشت از سوی مشتریان است. در این خصوص باید حتما پیش از ورود به محیط بانک، دست های خود را ضدعفونی یا مایعات شوینده، تمیز کنید. به علت عبور و مرور مشتریان در شعب، نمی توان از تمیز بودن این مکان ها اطمینان حاصل کرد، هر چند که در تمام شعب، اصول بهداشتی رعایت می شود. نکته دیگر و مهم این است که باید حتما در امور بانکی از خودکار شخصی استفاده کرد. استفاده کردن از خودکار عمومی در بانک ها می تواند قدرت انتقال بیماری را افزایش دهد، بنابراین نیاز است که مشتریان حتما از خودکار استفاده کنند.

نکته سوم این است که اگر فردی علایم سرماخوردگی از قبیل سرفه را دارد، در صورت نیاز نباید به شعب مراجعه کند. اگر مجبور به مراجعه به شعب باشد، باید حتما از ماسک بهره ببرد تا این آلودگی به محیط شعب انتقال پیدا نکند.

نکته چهارم حفظ حریم شخصی با دیگر مشتریان و کارمندان بانک است. در روزهای اخیر به علت خلوتی شعب می توان به راحتی فاصله خود با دیگر مشتریان را در زمان انتظار رعایت کرد. همچنین در زمان دریافت خدمات بانکی نیز لازم است که فاصله خود را با کارمندان بانک رعایت کنید. باید سعی شود که تمامی مدارک قابل ارائه از قبل آماده شود، تا از ورود و خروج های مکرر به بانک ها جلوگیری شود. به همین دلیل می توان قبل از ورود به بانک ها، با تماس تلفنی با شعب تمام قوانین و مدارک را آماده کرد. نکته دیگر این است که تا جایی که امکان دارد، از دریافت یا ارائه وجه نقد به بانک ها جلوگیری کنید و سعی کنید که منابع خود را به شکل کارتی یا اینترنتی جابجا کنید. مطمئنا پول به شکل اسکناس یکی از موارد انتقال بیماری محسوب می شود.

در نهایت نکته آخر این است که کارهای بانکی خود را با بهره گیری از خدمات بانکداری الکترونیک بانک مسکن به حداقل برسید. این خدمات بانکداری، طیف وسیعی از امور بانکی را شامل می شود و در روزهای اینچنینی باعث کاهش مراودات بانکی به شعب خواهد شد. در نهایت با همیاری مشتریان و رعایت اصول مطرح شده، می توان از بیماری کرونا عبور کرد و آن را شکست داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.