×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاتانچ برنده نیمه مربیان؛ ایران برد را با تساوی عوض کرد

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ملی تاشکند با قضاوت محمد عبدالله محمد آغاز شد که در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

هر دو تیم کار خود را با پیروزی در این رقابت‌ها آغاز کردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه ۴ بر صفر هنگ‌کنگ را مغلوب کنند و شاگردان سرچکو کاتانچ نیز با نتیجه ۳ بر یک ترکمنستان را از پیش‌رو برداشتند. نتیجه این دیدار تاثیر زیادی در تعیین تکلیف صدرنشین گروه E داشت.

در این مسابقه با توجه به غیبت احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، بازوبند به سردار آزمون رسید.

دقایق حساس:

دقیقه ۹: پاس در عمق مهدی ترابی در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید و این بازیکن بعد از برخورد با اوتکیر یوسوپوف در محوطه جریمه سرنگون شد. بازیکنان ایران اعتقاد به خطا پنالتی داشتند اما عبدالله محمد این صحنه را شبیه‌سازی تشخیص داد.

دقیقه ۱۴: بعد از چند پاس متوالی از میانه میدان، سردار آزمون توپ را به رامین رضاییان در محوطه جریمه رساند، مدافع راست آماده تیم ملی فوتبال کشورمان از زاویه بسته تصمیم به شوت‌زنی گرفت و ضربه این بازیکن با اشتباه مهلک یوسوپوف تبدیل به گل اول ایران در این مسابقه شد.

دقیقه ۳۸: تلاش زیاد و فشار سامان قدوس در میانه میدان، باعث شد تا بازیکنان ازبکستان دچار اشتباه شوند. توپ‌ربایی هافبک تکنیکی تیم ملی فوتبال ایران با پاس در عرض به مهدی طارمی همراه شد و مهاجم بوشهری کشورمان با یک ضربه بغل پا دقیق برای دومین بار دروازه ازبکستان را باز کرد.

دقیقه ۵۲: ازبکستان نیمه دوم را بهتر آغاز کرده بود و سرانجام روی پاس اشتباه علی کریمی توپ به الدور شومورودوف رسید و این بازیکن با یک پاس در عمق تماشایی از بین مدافعین ایران اوستون اورونوف را در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار داد و این مهاجم با یک ضربه بغل پای دقیق گل اول ازبکستان را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۴: ضربه خطرناک اوستون اورونوف با اختلاف کمی از بالای دروازه تیم ملی ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: فشار حملات ازبکستان برای گلزنی بیشتر شده بود و ضربه خطرناک شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: سرانجام فشار حملات شاگردان سرچکو کاتانچ برای گل تساوی نتیجه داد. در حالی که تیم ملی ایران چند دقیقه از فشار حملات خارج شده بود، بازیکنان ازبکستان روی یک ضدحمله سریع توپ را در جناح چپ خط دفاعی ایران به اوستون اورونوف و ستاره ازبکستانی با یک پاس در عرض تماشایی ایگور سرگئیف را مقابل دروازه بیرانوند قرار داد تا این بازیکن بعد از یک دقیقه حضور در میدان، کامبک ازبکستانی‌ها را کامل کند.

با این نتیجه نوار ۹ برد متوالی تیم ملی ایران گسسته و بعد از ۱۴ سال در ازبکستان متوقف شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.