×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارنامه بانک مسکن در سال ۹۸

تجارت گردان | کارنامه بانک مسکن در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، فریبرز راحتی، رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با تشریح کارنامه عملکرد بخش‌های مختلف بانک مسکن در سال ۹۸ براساس محورهای تعیین شده و اهداف مشخص شده در ابتدای سال ۹۸ برای تحقق در این سال،گفت: نتایج عملکردها نشان می‌دهد در سال ۹۸ بیش از ۷۰ درصد اهداف تعیین شده برای این سال محقق شده و با موفقیت به سرانجام رسیده است.

راحتی توضیح داد: در بررسی‌های به عمل آمده در خصوص کارنامه عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸، وضعیت عملکرد بانک مسکن در قالب ۷ حوزه کلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و براساس شاخص‌های تعیین شده نمره هر کدام از بخش‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تعیین شده است.

وی ادامه داد: در واقع عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸ در هفت حوزه کلی و براساس ۴۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته و کارنامه یکساله عملکرد بانک مسکن براساس این محورها و شاخص‌ها استخراج شده است.

رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن اعلام کرد: این ۷ حوزه کلی شامل حوزه‌های «منابع» ،«مصارف و تعهدات»، «وصول مطالبات»،«مالی»، «بانکداری الکترونیک»، «اعمال مدیریت» و «حوزه غیرمالی» است.که هرکدام از این محورها و همچنین ۴۵ شاخص منشعب از آن، مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفته ودر نهایت نمره مربوط به آن‌ها محاسبه شده است.

وی در تشریح جزییات کارنامه یکساله بانک مسکن در ۷ محور اصلی تعیین شده، خاطرنشان کرد: برآوردهای انجام شده براساس این ۷ محور اصلی نشان می‌دهد در حوزه «منابع» با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۹۷ درصد از اهداف تعیین شده در این حوزه محقق شده است که این میزان در واقع بالاترین میزان تحقق اهداف بانک مسکن در سال ۹۸ در میان حوزه‌های مختلف-حوزه‌های هفت گانه- بوده است.

راحتی ادامه داد: در حوزه «وصول مطالبات» نیز با فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته معادل ۵۲ درصد از اهداف تعیین شده در این حوزه طی یکسال محقق شده است. همچنین در حوزه «مالی» بانک مسکن در پایان سال ۹۸ عملکرد یکساله حکایت از تحقق ۵۴ درصدی اهداف تعیین شده برای سال مالی ۹۸ داشته است.

بنا بر اعلام رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن همچنین عملکرد بانک در حوزه «بانکداری الکترونیک» در پایان سال ۹۸ نشان از تحقق ۶۹ درصدی اهداف تعیین شده در این بخش برای سال گذشته دارد.

راحتی با بیان اینکه در حوزه «اعمال مدیریت» در بانک مسکن در سال ۹۸ شاهد تحقق ۴۸ درصد از اهداف تعیین شده برای این حوزه بوده‌ایم گفت:در حوزه «غیرمالی» نیز در سال گذشته موفق به تحقق ۵۴ درصد از اهداف تعیین شده در این بخش شدیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از میان ۴۵ شاخص مورد ارزیابی در کارنامه عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸ سه شاخص شامل «کارمزد ضمانت نامه‌های جدید و تمدیدی»، «متوسط روزانه قرض‌الحسنه جاری (بدون دولتی)» و «متوسط روزانه بلند مدت» با درصد تحقق به ترتیب ۱۹۹٫۸۸ و همچنین ۱۹۳٫۱۳ و سپس ۱۳۱٫۸۸ بالاترین درصد تحقق را به خود اختصاص داده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.