×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه

تجارت گردان | کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا، رضا صالحی شهرابی رئیس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با بیان اینکه یکی از مهم ترین محورهای تسهیلاتی پیش بینی شده در بسته اعتباری بانک مسکن، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته در چندین نوبت وقوع زلزله در غرب کشور و همچنین وقوع سیل گسترده در ابتدای سال جاری خسارات وسیعی به واحدهای مسکونی هموطنان وارد شد، یکی از مهم ترین محورهای تسهیلاتی پیش بینی شده برای سال گذشته و امسال، اعطای تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده در جریان وقوع این حوادث ناگوار بود.

وی با تأکید بر آنکه مطابق با پیش بینی های انجام شده روند تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به این گروه از متقاضیان با توجه به حساسیت موضوع با حداقل زمان موردنیاز پیگیری می شود، گفت: مطابق با کارنامه عملکرد به دست آمده، از ابتدای بهمن ماه سال ۹۷ تا ابتدای بهمن ماه امسال، مدیریت شعب بانک مسکن در استان های مختلف کشور مجموعاً به ۲۸ هزار و ۸۴۷ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه تسهیلات جهت بازسازی و تعمیر اعطا کرده است.

وی ادامه داد: این تعداد تسهیلات به متقاضیانی پرداخت شده که طی این بازه زمانی خواستار تعمیر یا بازسازی واحد مسکونی آسیب دیده خود در جریان زلزله یا سیل یا سایر حوادثر غیرمترقبه بوده اند.

وی با اشاره به رقم ریالی تسهیلات پرداخت شده تصریح کرد: براساس گزارش های ارایه شده از سوی مدیریت شعب استان های مختلف در بازه زمانی مذکور، ارزش تسهیلات منعقد شده معادل ۵۵۲ میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که از این رقم تا همین تاریخ، رقمی معادل ۴۲۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن همچنین به حجم تسهیلات پرداخت شده در استان های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: از میان استان هایی آسیب دیده در جریان وقوع حوادث غیرمترقبه در ۱۲ ماهه منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال، بیشترین حجم تسهیلات پرداخت شده به هموطنان آسیب دیده به ترتیب به استان های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان و خوزستان مربوط می شود.

صالحی حجم تسهیلات پرداخت در پنج استان اول را نیز تشریح کرد و گفت: در این بازه زمانی، به ۴ هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی در استان کرمانشاه، ۳ هزار و ۷ واحد مسکونی در استان ایلام، ۲ هزار و ۶۴۳ واحد مسکونی در استان همدان، ۲ هزار و ۴۹۳ واحد مسکونی در استان لرستان و همچنین ۲ هزار و ۱۲۳ واحد مسکونی در استان خوزستان تسهیلات از سوی شعب بانک مسکن اعطا شده است.

به گفته وی پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در سه بخش بازسازی، تعمیر و خرید لوازم خانگی در مناطق شهری و روستایی اعطا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.