×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارگردان «مستطیل قرمز»: مدال فیلم را به رهبر انقلاب تقدیم کردیم/ تشویق ایشان مایه دلگرمی ما شد

به گزارش ایرنا، بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار و جمعی از مادران شهدای ورزشکار که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شده بود، روز گذشته منتشر شد.

ایشان از تولیدکنندگان فیلم مستطیل قرمز با موضوع شهادت جمعی از ورزشکاران و تماشاگران در جریان بمباران یک زمین فوتبال در استان ایلام در دوران دفاع مقدس، تشکر و تأکید کردند: قصد داشتم از سازندگان فیلم تشکر کنم. الحمدالله اینجا تشریف دارند. کار تولید هنری و بیان هنری حقایق باید انجام بگیرد. این دو نفر آقایان این کار را انجام داند. شنیدم در تلویزیون نسبت به قهرمانان شهید کارهایی ساخته شده است. این کار مهم است و باید دنبال شود.

حسین صیدخانی، یکی از دو کارگردان فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره این دیدار گفت: در محضر حضرت آقا که بودیم، مدال و جایزه‌هایی را که از ایتالیا و جشنواره‌های دیگر بابت فیلم گرفتیم تقدیم ایشان کردیم که خوشبختانه پذیرفتند. در بخشی از صحبت‌هایشان هم اشاره‌ای داشتند که بچه‌ها مدال هایشان را آورده‌اند. هدایایی ما شامل مدال بلورین، لوح زرین به اضافه یک نشان بود که در جشنواره‌های فیلم میلان، مقاومت و فانوس کسب کردیم.

انرژی ما مضاعف شد

وی با اشاره به تشکر مقام معظم رهبری از سازندگان فیلم بیان کرد: این تشکر برای ما مایه دلگرمی است و پس از شنیدن آن انرژی ما مضاعف شد. حضرت آقا چند ماه پیش هم فرمودند این موضوع در داخل و خارج برای تک تک مردم ایران جا انداخته شود تا همه بفهمند این اقدام ضد حقوق بشری اتفاق افتاده است.  بعد از اکران فیلم در اسفند سال گذشته، من و برادرم داریم شهر به شهر و روستا به روستا می رویم و موضوع را تبیین می کنیم. جاهایی می رویم که فاقد تلویزیون هستند. با خودمان تجهیزات می بریم و فیلم را اکران می‌کنیم و ودرباره آن توضیح می‌دهیم. با این که ۳۵ سال از حادثه می‌گذرد؛ ولی هنوز خیلی تبیین نشده است.

کارگردان «مستطیل قرمز»: مدال فیلم را به رهبر انقلاب تقدیم کردیم/ تشویق ایشان مایه دلگرمی ما شد

هزینه سفر ایتالیا را خرج کودکان محروم کردیم

این فیلمساز با اشاره به این که فیلم راهی شبکه نمایش خانگی نشده است توضیح داد: فیلم مستطیل قرمز در آستانه عید ۱۴۰۱ به مدت یک ماه اکران شد. معتقدم اگر زمان اکران می شد، بیشتر استقبال می شد. اکران ما همزمان با کرونا بود و در روزهای اتفاق افتاد که مردم درگیر خرید عید بودند. در حال حاضر تمام تلاش مان را می کنیم که فیلم از تلویزیون پخش شود.

کارگردان «مستطیل قرمز»: مدال فیلم را به رهبر انقلاب تقدیم کردیم/ تشویق ایشان مایه دلگرمی ما شد

وی با اشاره به این که فیلم برنده لوح زرین جشنواره فیلم میلان شده است اظهار داشت: من و برادرم در ایتالیا حضور نداشتیم. در اوضاع کرونایی تصمیم گرفتیم هزینه سفر ایتالیا را خرج کودکان محروم کنیم. بسته های لوازم التحریر و دفتر خریدیم و به دانش آموزان محروم ایلام تقدیم کردیم. چون موضوع فیلم دفاع مقدسی بود، فکر نمی کردیم فیلم مقام بیاورد. مدال و جایزه فیلم مستطیل قرمز را سرکنسولگری ایران  در میلان تحویل گرفت و اینجا به ما رساندند.

صیدخانی درباره فیلم جدیدش گفت: در منطقه کردستان قرار است به موضوعات روز بپردازیم. یک سری ذهنیت ها درباره کردستان وجود دارد که دست نیست. ما متوجه شدیم چقدر تولید داخلی در مناطق مرزی رواج پیدا کرده و زیاد شده است. کولبری به شدت کم شده است و مردم از همان تولید داخلی خرید می کنند. در حول و حوش این موضوع و اتفاق می‌خواهیم یک کار اساسی انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، مستطیل قرمز به قلم مهدی نادری و مریم اشرفی به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی زنده یاد سیدعلیرضا سجادپور، روایتی واقعی از مردم جنگ‌زده و آواره‌ای است که اردوگاهی تشکیل داده‌اند و به سختی زندگی می‌کنند، اما به هیچ قیمتی حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند. مردم برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، اما در دقیقه ۵۵ به ناگاه بازی متوقف می‌شود…!

اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، علی اوسیوند، محمود مقامی، جمشید جهان‌زاده، شهربانو موسوی، با حضور شارل کوان فرانسوی، با معرفی حسن مظلومی و عاطفه مرشدی و بازیگران نوجوان هستی صادقیان و داریا اصلانی از جمله نقش‌آفرینان مستطیل قرمز هستند. 

کسب مدال بلورین و لوح زرین از جشنواره جهانی ficts ایتالیا، برگزیده جشنواره بین المللی مقاومت و کسب دیپلم افتخار و لوح زرین از جشنواره ملی فانوس از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.