×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارگروه فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی تشکیل شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، علی جهانگیری در نشست کارگروه فرش دستباف استان با اشاره به قابلیت های استان آذربایجان شرقی در حوزه فرش دستباف برای احداث شهرک تخصصی فرش دستباف در استان اعلام آمادگی کرد و گفت: در  پایتخت جهانی فرش کشور شرایط خوبی برای تولید و صادرات فرش وجود دارد .
جهانگیری ایجاد دبیرخانه دائمی فرش در سایه برگزاری نمایشگاه را اتفاق مبارکی خواند و افزود: توسعه صنعت فرش استان، یکی از مهم ترین اولویت های ما است.
فرح ناز رافع در خصوص عملکرد مرکز توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره بر شعار سال در بخشی از سخنان خود و تلاش برای توسعه بازار و جهش تولید بر دو دستورکار مهم مرکز ملی فرش در راستای رفع مشکلات پیش روی تولید و اقدامات مهم جهت پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تاکید کرد.
وی با تاکید بر این که با شناسنامه دار کردن فرش، هویت بخشی، مشتری مداری و گارانتی فروش می توان برندینگ فرش دستباف ایران را احیا کرد، افزود:  با اقدامات گسترده در تلاش هستیم با همکاری سازمان‌های مرتبط اصالت فرش‌های دستباف را تبیین کنیم و هم چنین باید توجه به تولیدات، نقشه ها و مناطق جغرافیایی در ثبت برند و ثبت جهانی فرش دستباف ایرانی صورت گیر به همین منظور رئیس مرکز ملی فرش خواستار توسعه خوشه‌های فرش دستباف در استان ها و نقش پر رنگ آن در ثبت علائم تجاری فرش شد. 
رئیس مرکز ملی فرش ایران از معافیت کارگاه های فرش دستباف، شرکت ها، تعاونی ها و اتحادیه های مربوطه از ثبت نام در سامانه مودیان و اصلاح تبصره یک ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان، صنایع دستی و فرش دستباف با همکاری دولت و مجلس نام برد و  گفت: حذف تمدید مدرک مهارت فنی قالی بافان و مجدد مهارت‌سنجی به منظور استمرار بیمه‌ای از فهرست مدارک درخواستی تامین اجتماعی از جمله این تلاش ها است.
وی افزود: تامین بودجه در سال ۱۴۰۰ برای گروه های مختلف شغلی که از معافیت هایی در حق بیمه برخوردار بودند مثل جامعه بافندگان فرش دستباف در نظر گرفته شده است.
 رافع از طرح ملی حمایت بیمه ای قالی بافان و حرف مرتبط خبر داد و گفت: این طرح شامل بیمه تکمیلی درمان،  بلایای طبیعی زلزله و سیل طوفان ) بیمه زندگی مان و حوادث به همراه تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران از طریق شعب سراسر کشور با کارمزد ۴ ٪ ) است.
وی تاکید کرد: در پوشش حداکثری قالی بافان (۴۶۰۰۰۰نفر) در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، حق بیمه سهم پرداختی قالی بافان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می شود.
رافع هم چنین توضیحاتی در خصوص پیمان سپاری ارزی و شتاب دهنده تخصصی فرش بیان کرد و هدف از این اقدام را ایجاد بانک اطلاعات کامل و جامع، بازاریابی حرفه ای، تولید محتوا و آموزش برشمرد.
رئیس مرکز ملی فرش خواستار توسعه خوشه‌های فرش دستباف در استان ها و نقش پر رنگ آن در در ثبت علائم تجاری فرش شد 
وی گفت: در نشست فعالین جامعه فرش دستباف با معاون اول رییس جمهور و بیان مسائل و مشکلات این حوزه برای تمامی درخواست ها از سوی مقام عالی وزارت به تمامی وزارتخانه های مرتبط با مصوبات مبین، مکاتبه شده است.
جانمایی و راه اندازی شهرک صنعتی اختصاصی فرش دستباف، تجلیل از نام آورن فرش، احداث قالی شویی تخصصی از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.