×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | کالدرون: درباره استقلال حرف نزدم؛ نگران فوتبال ایرانم / جانم را برای پرسپولیس می‌گذارم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، گابریل کالدرون، سرمربی تیم پرسپولیس تهران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پارس جنوبی جم درباره شکایت باشگاه استقلال از وی به دلیل اظهارات جدیدش گفت: من درباره استقلال حرفی نزدم. چیزی که من گفتم این بود که باید برد و باخت ما در زمین مشخص شود و این یک حرف ورزشی است. از وقتی لیگ شروع شده جریمه‌های زیادی علیه تیم ما ناعادلانه اعمال گرفته است. برای همین گفتم برد و باخت ما باید در زمین اتفاق بیفتد. 

او ادامه داد: تیمی که شما ازش اسم می‌برید این قضیه به آن‌ها مربوط نمی‌شود. چیزی که من در بازی با پارس جم دیدم موجب نگرانی من برای فوتبال ایران شد. من با تمام توانم تلاش می‌کنم تا تیمم موفق شود. تمام تلاشم را می‌کنم فوتبال تیمم بهتر شود و به فوتبال ایران کمک کنم. در فوتبال همیشه اشتباهاتی وجود دارد. اشتباهات مربی، بازیکنان و داور. من ۴۵ سال است که در فوتبالم و همیشه این طور است.

کالدرون افزود: ولی اتفاقاتی که در بازی با پارس جم دیدم اشتباه نبودند. در صحنه گل پارس بازیکن از دو متر عقب‌تر ضربه زد و آفساید نبود. در صحنه پنالتی هم داور در یک متری صحنه بود و نخواست پنالتی بگیرد. ایران داورهای خوبی دارد و امیدوارم به خاطر اعتبار داوری ایران آن‌ها هم با چنین تصمیماتی مخالفت کنند چون این تصمیمات به فیفا می‌رسند و در جاهای دیگر هم دیده می‌شوند. به تیم دیگری کار ندارم و نگران فوتبال ایران هستم. امیدوارم تلاش کنید این اتفاقات نیفتد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا نگران محرومیت نیست، گفت: دو صحنه کاملا واضح بود و نخواستند اعلام کنند. در ۴۵ سال گذشته هیچ وقت چنین چیزی را ندیدم. از اعتبار فوتبال ایران دفاع می‌کنم. من نگران نیستم و از بازی جوانمردانه دفاع می‌کنم چرا باید نگران باشم؟

کالدرون درباره خلیل‌زاده و حسینی عنوان کرد: ما تیم خیلی خوبی داریم. همیشه گفتم چون بازیکنان خوب زیادی داریم بعضی‌ها در ترکیب فیکس قرار نمی‌گیرند. من این شانس را دارم که تیم خوبی دارم و بازیکنانی که رفتار خوبی دارند. من از اول روشن و واضح با بازیکنان برخورد کردم. دو بازی اول کنعانی‌زادگان بازی نکرد. همیشه بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند در نیمکت باشند. عملکرد تیم برای من مهم‌ترین چیز است. بازیکنان می‌دانند به آن‌ها در طول فصل نیاز دارم چون ۴ روز دیگر یک بازی دیگر داریم. در فوتبال محرومیت داریم و کارت زرد و قرمز داریم.

سرمربی سرخپوشان درصخصوص عملکرد شاگردانش در خط دفاعی مخصوصا در نبردهای هوایی گفت: من با نظر شما موافق نیستم. نمی‌دانم کدام بازی را دیدید. در بازی با شهر خودرو از کرنر گل خوردیم. دو بازی بعدی را هم بردیم. تیم ما خوب است و مشکلی ندارد. من تیمم را بر اساس تیم حریف نمی‌چینیم. من می‌خواهم فلسفه تیم را عوض کنم. بازیکنانی هستند که نسبت به دیگران زودتر متوجه می‌شوند. این پروسه نیاز به زمان دارد. هم برای مربی و هم بازیکنان. من به دنبال تیم ایده‌آل خودم هستم. از همه مهم‌تر فلسه من است.

او افزود: در ۴ ماه آینده هر کسی در ترکیب باشد تیم خوب بازی می‌کند. این طبیعی است که روند ثابتی نداشته باشیم چون در حال تغییر فلسفه هستیم. بازی فردا مهم است. می‌خواهیم نشان دهیم راه ما درست است و در حال پیشرفتیم. از لحاظ فوتبالی به من حق می‌دهید چون بعد از ۵ سال این اولین بازی است که پرسپولیس در یک بازی ۵ گل می‌زند. این تیم ۳ بار قهرمان شد ولی در یک بازی هم ۵ گل نزد. این کار ساده‌ای نیست. ما توانستیم خوب بازی کنیم و می‌توانستیم ۵ گل دیگر هم بزنیم.

گابریل کالدرون همچنین درخصوص بازی فردا مقابل ماشین سازی بیان داشت: تیم از لحاظ روحی خیلی خوب است. ما داریم با همین روش کار می‌کنیم تا به همین سبک ادامه دهیم تا هواداران را خوشحال کنیم. در ایران همه بازی‌ها سخت است. نمی‌توانیم قبل از بازی بگوییم که برنده می‌شویم. تیم حریف مربی خوبی دارد. می‌دانیم که فردا باید زود گل بزنیم تا به کار مد نظرمان برسیم.

وی درباره بهترین شروع فصل مربیان خارجی پرسپولیس که در زمان حضور او اتفاق افتاده است هم، گفت: من این آمار را نمی‌دانستم. این تیم قهرمان شد ولی گل‌های کمی در فصل‌های قبل زد. من می‌دانم برای این که جام چهارم را ببریم باید آمار گل‌مان را خوب کنیم. برای این که این کار را بکنیم باید بهترین فوتبال را ارائه بدهیم. کاری که در فصول گذشته اتفاق افتاد بسیار عالی بود و تکرار آن‌ها سخت است. برای رسیدن به جام چهارم باید فلسفه من اجرا شود. مطمئنا کیفیت بازیکنان این اجازه را می‌دهد من این فلسفه را اجرا کنم. از من انتقاد می‌کنند ولی من به راه خودم با تمام اطمینان ادامه می‌دهم. به همه بازیکنانم اطمینان دارم و ما مطمئنا به هدف‌مان می‌رسیم. مطمئن نیستیم که جام را می‌گیریم یا نه ولی می‌خواهیم فوتبال خوبی بازی کنیم.

سرمربی پرسپولیس درخصوص نحوه دریافت مطالباتش گفت: من ۱۵ جولای باید اولین پرداختی‌ام را می‌گرفتم. از قسط اول فقط ۲۲ درصد گرفته‌ام. من خوشحال و راضی نیستم که ۴ ماه گذشته است و در این ۴ ماه به من گفته‌اند ان‌شاءالله فردا و هفته بعدی. از پول خودم ۲۵ هزار یورو وسایل تمرین خریدم. از این ۲۵ هزار یورو ۱۱ هزار یورو به من برگردانده شده است ولی من جانم را برای باشگاه می‌گذارم. مدیر باشگاه از من دو هفته زمان خواسته است. مثل ۴ ماه قبلی من دو هفته دیگر هم صبر می‌کنم. من این نداشتن جدیت را نمی‌پذیرم. “ان‌شاءالله فردا” گفتن بعد از ۴ ماه خیلی قشنگ نیست. امیدوارم در این دو هفته مسائل حل شود. این آماری که به شما داده‌اند حقیقت ندارد.

کالدرون در پاسخ به این پرسش که در صورت پرداخت نشدن حقوقش چه اتفاق میفتد، گفت: من می‌دانم که پرداخت می‌شود.

سرمربی پرسپولیس درباره این که بیرانوند قصد داشت برای گرفتن جایزه‌اش به مالزی برود خاطرنشان کرد:  موضوع مهمی نیست. من از طریق مطبوعات متوجه شدم. برای باشگاه مهم‌ترین چیز بازی فردا است. من از او خواستم که بماند. جایزه را هر زمان دیگری می‌توانند به او بدهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.