×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش آسیب تغییرات آب و هوایی با تحول در سازمان هواشناسی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد اسلامی» امروز در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی که به صورت ویدئو کنفرانس برای افتتاح طرح های هواشناسی استان‌ها برگزار شد، گفت: مهمترین رخداد سال ٩٨ تاکنون عدم غافلگیری هنگام رخدادهای طبیعی بوده است که موجب رضایت مردم شده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار است که اطلاعیه ها و هشدارها و ادبیات نامه های هواشناسی درست نگاشته شده و تفاوت متن اطلاعیه و هشدار رعایت می شود.
وی گفت: به طور مشخص نیازمند سامانه های دقیق و تخصص پرسنل هستیم تا نامه های هواشناسی با دقت بیشتری منتشر شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال‌های اخیر نامه های هواشناسی با سیستم دقیق و تحلیل درست نیروی انسانی قوت گرفته است و نوسازی در سازمان هواشناسی آغاز شده است.
اسلامی گفت: بعد از حوادث طبیعی نیز اولین بار است ظرف یکسال، کل بازسازی انجام می شود و تخریب ها جمع آوری و بلافاصله خانه های مردم بازسازی و تحویل داده شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث هواشناسی هم عامل انسانی هم ساختار و هم سیستم نرم افزاری و سخت افزاری را تومان تغییر خواهیم داد تا سنجش سیل و سایر حوادث طبیعی و حتی مدیریت منابع آب بتوانیم بهترین پیش بینی را داشته باشیم و دیتا و داده بی کیفیت تولید نشود.
در این نشست که مقامات کشوری و معاونان ستادی سازمان هواشناسی به طور حضوری و مدیران ۳۱ اداره کل هواشناسی استانی به طور غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس شرکت داشتند، کارشناسان و مدیران برتر ستادی و استانی هواشناسی کشور در سال ۱۳۹۹معرفی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.