×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ارزبری در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایکوپرس- شرکت ساپکو با رویکرد مدیریت و کاهش ارزبری و همچنین با اعمال تغییرات مهندسی در راستای کاهش ارزبری و تامین بهینه و به موقع قطعات و مجموعه‌های گروه صنعتی ایران خودرو، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه طراحی، مهندسی، خودکفایی و کاهش ارزبری قطعات در دستور کار قرار داده است.
براساس این گزارش، در راستای کاهش ارزبری قطعات و مجموعه ها، داخلی‌سازی اتصالات سریع سیستم سوخت‌رسانی و خنک‌کاری، داخلی‌سازی جام شیشه سولار، خودکفایی ماژول LED  چراغ خودروهای سورن و دناپلاس، داخلی‌سازی گرم کن صندلی تارای سال، داخلی‌سازی عایق‌ها و پوشش‌های تمام واریانت‌های خودروی هایما، داخلی‌سازی محرک آیینه‌های جانبی و بازطراحی روکش صندلی تارای سال از جمله اهم پروژه‌های شرکت ساپکو در راستای کاهش ارزبری و مدیریت بهینه تولید عنوان شده است.
همچنین خودکفایی ورق گالوانیزه استحکام بالای پیشرفته دو فازی مورد مصرف در بدنه خودروی تارا و ورق گرم استحکام بالای مجموعه درایو پلیت، جمعا با صرفه‌جویی ارزی سالانه چهار میلیون یورو از جمله سایر اقدامات شرکت ساپکو در زمینه کاهش ارزبری بوده است و این در حالی است که با تعیین تکلیف قراردادهای سنواتی و تسویه کامل اقلام تبادلی نزد سازندگان، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های این شرکت به نرخ روز تعیین تکلیف و در دفاتر و مطالبات سازندگان منظور شده است. 
در حوزه تامین نیز با استفاده از منابع جدید علاوه بر افزایش تیراژ تولید برخی قطعات از جمله مالتی مدیا پلوس، ABS  و باک، مدیریت و کاهش هزینه‌های ارزبری تامین قطعات حاصل شده است.
همچنین شرکت ساپکو پیرو اقدامات انجام شده در حوزه لجستیک و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی، امکان استفاده بهینه از اقلام انبارها را فراهم کرده و این امر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی و مدیریت بهینه هزینه‌ها را در پی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.