×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش قیمت میوه های مبارزه با کرونا در هفته جاری

تجارت گردان | کاهش قیمت میوه های مبارزه با کرونا در هفته جاری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، « اسدالله کارگر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی شیوع ویروس کووید – ۱۹  و افزایش مصرف تفاضای اقلام یادشده، به یکباره قیمت این محصولات در روزهای گذشته سه تا چهار برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه زنجبیل و موز دو محصول وارداتی است اظهارداشت: زنحبیل برای تهیه ادویجات از طریق بخش خصوصی به طور عمده از کشور هند تامین و وارد می شود.

رییس اتحادیه مزبور علت رشد چند برابری قیممت این محصولات را افزایش تقاضا بیان کرد و گفت: اکنون با برگزاری کمیته هایی در کشور تلاش می شود با افزایش عرضه این محصولات قیمت ها  را در روزهای آینده کاهش دهیم که نرخ زنجبیل به کیلویی حدود ۵۰ هزارتومان برسد.

کارگر، قیمت پیش از این هر کیلوگرم زنجبیل را بین ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان بیان کرد و افزود: روزهای گذشته نرخ هر کیلوگرم زنجبیل تازه در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۰۰ هزارتومان، موز ۱۶ هزار تومان، لیموترش بین ۳۰ تا ۳۲ هزارتومان، سیرخشک بین ۲۸ تا ۴۰ هزارتومان، لیموشیرین به بیش از ۹ هزارتومان است.

وی تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم لیموترش به ۲۰ هزارتومان رسید که بین ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان کاهش قیمت یافته است.

به گزارش ایرنا، اخبار دریافتی حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم زنجبیل در بازار ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، موز بین ۱۵ تا ۱۸ هزارتومان، لیموترش بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و لیموشیرین بین ۱۲ هزارو ۵۰۰ تا ۱۴ هزارتومان، سیرخشک بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۵۰ کشور جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.