×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش مصرف برق بخش خانگی در نتیجه همراهی مردم

تجارت گردان | کاهش مصرف برق بخش خانگی در نتیجه همراهی مردم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «مصطفی رجبی مشهدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش مصرف برق در بخش خانگی، نشان از آن دارد که مردم توصیه های صنعت برق را جدی گرفته و مدیریت مصرف را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: امید است این همکاری و همراهی در روزهای پیش رو که روزهای گرمتری هم هستند تداوم یابد تا بتوان برق مورد نیاز همه هموطنان را تامین کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در عین حال از رشد مصرف برق در بخش صنایع خبر داد.

رجبی مشهدی گفت: امسال و تاکنون با رشد مصرف برق در صنایع بزرگ مانند فولادسازی ها و ذوب آهن و سایر صنایع بزرگ روبرو شده ایم به گونه ای که رشد این بخش به ۱۰.۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: رشد مصرف در این بخش نشان دهنده تلاش برای تحقق شعار سال و نیز تغییر مسیر مصرف از بخش غیر مولد به سمت بخش مولد است.

آسیب رساندن به شبکه برق مجازات دارد

سخنگوی صنعت برق افزود: به طور قطع برای کسانی که چه از طریق سرقت و چه استفاده غیر مجاز به شبکه برق آسیب برسانند مجازات های قانونی اعمال خواهد شد.

وی به تعیین پاداش برای کسانی که آسیب رسانان به شبکه برق را معرفی کنند اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: افرادی که متخلفان را شناسایی و معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

رجبی مشهدی افزود: استخراج رمز ارزها به دلیل پراکندگی، از طریق کنتور قابل شناسایی نبود بنابراین وزارت نیرو با تدوین دستورالعمل تعلق پاداش به شناسایی کنندگان، تلاش کرد به این موضوع سامان داده شود.

سخنگوی صنعت برق تعیین این پاداش را در شناسایی مراکز متخلف موثر دانست.

وی ادامه داد: اکنون تعداد بیشتری از استخراج کنندگان ارزمجازی برای استفاده مجاز از برق مراجعه می کنند.

رجبی مشهدی تعیین تعرفه بیشتر برای استخراج کنندگان ارزهای مجازی در ماه های گرم سال را با هدف مدیریت مصرف از سوی آنها دانست و افزود: هشت ماه سال تعرفه آنها کمتر از چهار ماه گرم است تا بدین ترتیب آنها در این چهارماه بیشتر رعایت کنند تا امکان تامین برق برای همگان فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.