×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز (شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب همچون روز چهارشنبه هفته گذشته بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۷۴۵   واحدی، به رقم ۳۸۷ هزار و ۲۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۴۴۳ واحدی، عدد ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۵۱۱ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۴۵۷۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۶ هزار و ۷۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۲۰۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۰۷۴۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، کچاد، فولاد، نوری و شستا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، کرماشا و غکورش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۲۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۵۰ هزار و ۲۷۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۴  هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خچرخش(چرخشگر) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولملت، غشاذر، فنوال و سشرق بود. همچنین نماد معاملاتی سیمرغ(سیمرغ ) با ۹.۷۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غپاک، شخارک، بوعلی و پاسا قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.