×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۱۹ میلیون بشکه نفت باعث ثبات قیمت های نفت در بازار جهانی می شود

تجارت گردان | کاهش ۱۹ میلیون بشکه نفت باعث ثبات قیمت های نفت در بازار جهانی می شود

سید حمید حسینی در گفتگو با رادیو گفت وگو با شاره به توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش میزان عرضه نفت، گفت: کمتر کسی پیش‌بینی می کرد این توافق حاصل شود و از این نظر یک اتفاق نادر محسوب می شود. در اتفاق نادر دیگری، قیمت بنزین حدود ۱۰ سنت کاهش پیدا کرده است و در نتیجه بنزین از همه فراورده های دیگر در جهان ارزان تر شده است. این کاهش قیمت بنزین طبیعتاً تأثیر مستقیم کرونا است که ناشی از قرنطینه و کاهش مصرف است.
وی ضمن اشاره به برهم خوردن بازارهای نفتی جهان به دلیل شیوع کرونا و تکاپو در جهان اظهار کرد:کشورها تلاش دارند بازار را مدیریت کنند زیرا بزرگ‌ترین بازار جهان تجارت نفت است و آمریکایی ها با توجه به اینکه به شدت نگران کاهش قیمت نفت بودند، از تداوم کاهش نفت جلوگیری کردند و موفق شدند کشورهای عربستان و روسیه را برای کاهش عرضه توافق کنند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کمتر کسی پیش‌بینی می کرد، کشورهای اوپک پلاس، میزان عرضه نفت خود را کاهش دهند، عنوان کرد: بیشترین کشورها تولید کننده و صادر کننده نفت اوپک و اوپک پلاس هستند و باقی کشورهای تولید کننده نفت نیز بیش از آنکه صادر کننده باشند، وارد کننده هستند.

وی بیان کرد: کمتر کسی تصور می کردند برزیل و آمریکا و اوپک با یکدیگر همکاری کنند و اساساً آژانش انرژی برای مقابله با اوپک تأسیس شد اما در این روز شاهد همکاری کشورها با یکدیگر بودیم زیرا ابعاد فاجعه کاهش قیمت نفت بسیار فاجعه بود.

حسینی از خارج شدن ۱۹ میلیون بشکه نفت از بازار عرضه جهانی گفت و اظهار کرد: به جز توافق اوپک، برخی کشورها مانند عربستان و کویت و همچنین کانادا و آمریکا نیز قرار است عرضه نفت خود را کاهش دهند و به این شکل شاهد کاش چشمگیر نفت خواهیم بود. این کاهش تولید و عرضه قطعاً می تواند به ثبات بازار جهانی نفت و تثبیت قیمت ها کمک کند و تا حدی نگرانی های بازار نفت را کاهش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.