×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش ۳۰ درصدی ورودی سدهای پنج گانه تهران در مقایسه با پارسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد شهریاری با اشاره به اینکه ورودی سدهای تهران در سال گذشته ۵۷۳ میلیون مترمکعب بود، اظهار کرد: این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۴ فروردین، تاکنون ورودی سدهای تهران ۴۰۹ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی ورودی‌های سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سدهای تهران ۴۰۳ میلیون مترمکعب است، گفت: این رقم در فروردین سال گذشته ۶۶۹ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش ۲۶۶ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سدهای تهران مواجه هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: ثبت ۱۵۵ میلی متر بارش از ابتدای سال آبی تا کنون در تهران ثبت شده که این رقم در مقایسه با متوسط بلند مدت که ۲۰۴ میلی متر بارش بوده با ۲۴ درصد کاهش مواجه است.

کاهش ۷۴ درصدی بارش‌های فرورودین امسال نسبت به پارسال

شهریاری گفت: میزان بارش‌ها در بازه زمانی ۱۴ روز فرورودین ماه، در متوسط بلند مدت ۱۹.۶۶ میلی متر ثبت شده است. این رقم امسال ۵.۱ میلی متر بوده که تفاوت حجم بارش نشان دهنده ۷۴ درصد کاهش بارندگی در فرورودین امسال نسبت به مدت متوسط بلند مدت است.

وی ادامه داد: کاهش ۷۴ درصدی بارش‌های فرورودین ماه امسال نسبت به سال گذشته، ورودی سدهای تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین امسال ۶۲ میلیون مترمکعب ورودی روان آب به سدهای تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.