×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش ۳۲۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت سبزی و صیفی در فضای باز

تجارت گردان | کاهش ۳۲۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت سبزی و صیفی در فضای باز

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، مهندس حبیب رادفر در هجدهمین کمیته هماهنگی اجرای صدور پروانه واحد‌های گلخانه ای که در اراک برگزار شد، اصلی ترین  عامل موثر در بخش کشاورزی را توسعه صنعت گلخانه ای دانست و خاطر نشان کرد: صنعت گلخانه ای خصوصا برای کشورمان ایران که در کمربند خشک و نیمه خشک واقع شده است، موثرترین راه کار می باشد.

وی در ادامه افزود: صنعت گلخانه ای استان مرکزی در حلقه تولیدات، تحقیقات و بازار از طریق پایانه صادراتی بسیار موفق عمل کرده است.

رادفر اضافه کرد: در سند اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم جایگاهی ویژه برای صنعت گلخانه ای در نظر گرفته شده است.

وی عنوان داشت: بر اساس این سند، ۳۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در فضای باز باید به ۴۸ هزار هکتار فضای گلخانه ای کاهش یابد.

وی اظهار داشت: گلخانه ها می توانند به صنعت  فولاد و سایر صنایع کمک کنند و موتور محرکه برای پیشرفت کشور تبدیل شوند و به نوعی تمام حلقه های صنعتی و غیر صنعتی کشور را با خود درگیر کرده و در نهایت شاهد حرکت رو به جلو صادرات و واردات در کشور باشیم.

رادفر عنوان داشت: طی مصوبه ای که در سال ۸۳  توسط دولت برای استان مرکزی در نظر گرفته شد، مقرر گردید استان مرکزی در کل کشور جزو ۴ استانی که پیشرو در پایانه صادراتی کشور هستند، قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس همین مصوبه، استان مرکزی توانسته است این امر مهم را به صورت تمام و کمال محقق سازد و همچنین در استان حلقه تحقیقات و پژوهشکده گل های زینتی و نمایشگاه های چشمگیری اجرایی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.