×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۴۰ درصدی زمان صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با مقایسه میانگین زمان صدور پروانه در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، گفت: میانگین زمان صدور پروانه براساس درخواست های ثبت شده از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته، ۴۸ روز بوده است که این عدد، امسال به ۲۹ روز کاهش یافته است، بنابراین ما با کاهش ۴۰درصدی در این حوزه روبه رو بوده ایم.

وی با بیان اینکه میانگین زمانی صدور پروانه در همین بازه زمانی در مقایسه بین امسال با سال گذشته، برای کلیه درخواست های ثبت شده، ۲۴ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: میانگین زمان صدور پروانه برای کلیه درخواست های شهرسازی، در سال گذشته ۹۸ روز بوده که این عدد امسال به ۷۵ روز رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش آمار درخواست صدور پروانه در بافت فرسوده در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، گفت: ابلاغ بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده موجب استقبال مالکان برای نوسازی املاک فرسوده شد و ما شاهد رشد ۴۹ درصدی ثبت درخواست صدور پروانه در این بافت طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بودیم. با توجه به این موضوع، تعداد پروانه های صادره برای بافت های فرسوده نیز در این مدت، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

صارمی در پایان درخصوص آمار صدور پروانه در شهر تهران گفت: با توجه به اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی و آغاز صدور پروانه در دو مرحله، شامل پروانه شهرسازی و پروانه شروع عملیات ساختمانی از خرداد ماه امسال، تعداد درخواست های ثبت شده برای پروانه شهرسازی تا دی ماه سال جاری،  6597 مورد بوده که تاکنون منجر به صدور ۱۴۵۷ فقره پروانه شهرسازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.