×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش ۷۰ درصدی تقاضای پیک موتوری در پی شیوع ویروس کرونا/ سهمیه بنزین پیک موتوری‌ها بسیار کمتر از مصرف آن‌ها است

تجارت گردان | کاهش ۷۰ درصدی تقاضای پیک موتوری در پی شیوع ویروس کرونا/ سهمیه بنزین پیک موتوری‌ها بسیار کمتر از مصرف آن‌ها است

داود محمدی رئیس اتحادیه حمل و نقل سبک شهری و پیک موتوری تهران اظهار کرد: برخلاف اینکه تصور می‌شود با شیوع کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها تقاضا برای پیک‌های موتوری بیشتر شده، اما واقعیت اینطور نیست، چراکه فعالیت بیشتر کسب و کارها کاهش داشته و برخی از کسب و کارهای اینترنتی هم با تاخیر می‌توانند کالای مورد نیاز مشتریان را فراهم کنند.

به گفته وی فعالیت پیک‌های موتوری در پی شیوع کرونا با کاهش  ۷۰ درصدی مواجه شده است.

به گفته رئیس اتحادیه حمل و نقل سبک شهری و پیک موتوری تهران در حال حاضر لاستیک دولتی برای اعضای اتحادیه موجود است و اعضا می‌توانند با ارائه سند وسیله نقلیه و پرونده خود نامه دریافت لاستیک را بگیرند و برای گرفتن لاستیک به سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه برخی دوره‌های زمانی هم کمبود وجود داشته اما به محض تامین لاستیک مجددا به متقاضیان این بخش تخصیص داده شده، گفت: حداقل تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد ۱۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: البته تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد برای نیسان که عرضه کم و تقاضا زیاد بوده بیشتر است.

به گفته این مقام صنفی وانت‌بارهای فعال روزانه ۳۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند. همچنین در زمینه مصرف بنزین باید این نکته را در نظر بگیریم که با توجه به اینکه سال‌ها در زمینه بار و کالا نوسازی صورت نگرفته است مصرف سوخت بسیاری از این خودروها زیاد است و صدی ۱۵ لیتر بنزین مصرف می کنند.

وی همچنین مصرف روزانه پیک موتوری‌ها را  ۸ تا ۹ لیتر  عنوان کرد و گفت: سهمیه بنزین پیک موتوری‌ها ۲۵ لیتر در ماه، یعنی ۰.۸ لیتر در روز در نظر گرفته شده که بسیار کمتر از مصرف آن‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.