×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۸۰ درصدی قاچاق لوازم التحریر در بازار/ افزایش ۳ برابری قیمت دفترمشق نسبت به سال گذشته

تجارت گردان | کاهش ۸۰ درصدی قاچاق لوازم التحریر در بازار/ افزایش ۳ برابری قیمت دفترمشق نسبت به سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخین وضعیت بازار لوازم التحریر اظهار کرد: قاچاق لوازم التحریر نسبت به ۲ سال گذشته ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار با اشاره به اینکه از سال واردات مداد ممنوع شده است اظهار کرد: این صنف در تلاش است که تولیدات خود را به حداقل برساند.

فرزانیان با بیان اینکه قاچاق لوازم التحریر به مراتب کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: این قاچاق براساس مقدار کالا وارد می‌شود و به عبارتی هم شامل برند و کالا‌های خرد است که تا حدی جلوی آن در کشور گرفته شده است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد تولیدات بازار داخلی و مابقی وارداتی است افزود: این واحد تمام تلاش خود را بر آن دارد که تولیدات صددرصدی را به بازار عرضه کند.

فرزانیان با اشاره به اینکه قیمت دفترمشق نسبت به سال گذشته، افزایش ۳ برابری داشته است اظهار کرد: باتوجه به گران شده کاغذ در بازار، به طور قطع قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است به طوری که قیمت دفتر مشق به ارز دولتی شامل دفتر مشق ۴۰ برگ ۱۷۰۰ تومان، ۶۰ برگ ۲۵۰۰ تومان در بازار است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار گفت: باتوجه به نزدیک شده شروع مدارس، کمبودی در بازار دیده نمی‌شود و تمام تولیدکنندگان توانسته اند تا حدی این بازار را تامین کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که ساماندهی در بازار لوازم التحریر می‌تواند در جهت بهبود و ساماندهی این صنف کمک رسان باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.