×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه های نوبرانه/ تغییر فصل دلیل افزایش قیمت انبه

تجارت گردان | کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه های نوبرانه/ تغییر فصل دلیل افزایش قیمت انبه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، اسدالله کارگر در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه نرخ میوه و صیفی در هفته جاری تغییر نکرده و قیمت ها از اول تیرماه به ثبات رسیده است، گفت: تقریبا در هیچ کالایی تغییر قیمت به خصوصی نداشتیم و بازار میوه وصیفی آرام بوده است.

وی اضافه کرد: البته در یکی دو هفته گذشته قیمت انبه با نوسان همراه شده است و براساس گزارشات رسیده تا ۶۰ هزارتومان هم فروخته شده در حالی که قیمت آن ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان است. علت این افزایش قیمت نیز به کشورهای صادرکننده انبه بازمی گردد. زیرا انبه میوه وارداتی است و تغییر قیمت آن ممکن است به دلیل جابه جایی فصل یا مشکلات کشور صادر کننده باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به  این سوال که ایا افزایش نرخ ارز میتواند یکی از دلیل افزایش قیمت این میوه وارداتی باشد یا خیر، گفت: موز هم میوه وارداتی است ولی در حال حاضر قیمت آن بین ۹ تا ۱۱ هزارتومان است.افزایش نرخ ارز ربطی به این موضوع ندارد زیرا حتی اگر خریدار با قیمت بالایی میوه را خریداری کند با توجه به فصل گرما و احتمال فاسد شدن آن باید سریعا  میوه را در بازار به فروش برساند.

وی در پایان گفت: قیمت میوه های نوبرانه در حال حاضر نسبت به فروردین ماه با ۸۵ درصد کاهش مواجه شده و علت آن نیز  ورود انبوه میوه های نوبرانه به بازار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.