×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کرونا جان ۱۱۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

تجارت گردان | کرونا جان ۱۱۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید،۸۴۲ نفر مورد بستری و ۱۶۰۷ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸۹۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۶۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش نسبی آمار مبتلایان و فوتی های کرونا اکیدا از مردم می خواهیم فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و در هر سن و هر شرایطی هستند به محض خروج از منزل ماسک بزنند، استفاده از ماسک های خانگی هم موثر است.

وی افزود: اکیدا از مردم می خواهیم از برگزاری مراسم عروسی و عزاداری خودداری کنند زیرا یکی از علل مهم افزایش مجدد آمار کرونا برگزاری این نوع تجمعات در برخی شهرهاست از جمله در یک عروسی ۱۲۰ نفر از مهمانان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.