×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کرونا صنعت گردشگری اروپا را هدف قرار داده است

تجارت گردان | کرونا صنعت گردشگری اروپا را هدف قرار داده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، تعطیلی موزه لوور درپی تصمیم دولت فرانسه برای منع برگزاری تجمعات عمومی روی داده است. در همین راستا نیز موزه ها و اماکن تاریخی در سراسر اروپا به دلیل مختل شدن فعالیت هایشان درپ ی شیوع ویروس کرونا، با کاهش شدید بازدیدکنندگان مواجه شده اند.

از سویی تعدادی از مراجعان که روز شنبه به موزه لوور آمده بودند، پشت درهای بسته موزه زیر باران ماندند، زیرا مسئولان این موزه توافق کردند این مکان بسته بماند.

نماینده موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که کارکنان به اتفاق آرا با بسته بودن موزه موافقت کردند. مشخص نیست که لوور چه زمانی قرار است بازگشایی شود.

دولت فرانسه روز شنبه تجمع بیش از ۵ هزار نفر را به منظور مهار شیوع کرونا ممنوع اعلام کرد. لوور یکی از اماکنی است که بیش از ۵ هزار نفر در روز از آن دیدن می کنند.

کرونا به بیش از ۶۰ کشور سرایت کرده و حدود ۸۶ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است. همچنین این بیماری بیش از ۳ هزار مورد مرگ و میر برجا گذاشته است که اکثرشان چینی هستند.

در این میان، شمار موارد ابتلا به کرونا در اروپا رو به افزایش است. برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه هشدار داده که تاثیر این ویروس بر رشد اقتصادی فرانسه ممکن است خیلی بیشتر از برآوردهای قبلی باشد.  

تجارت گردان | کرونا صنعت گردشگری اروپا را هدف قرار داده است

همچنین به نظر می رسد که موزه ها و اماکن فرهنگی شاهد کاهش گردشگری بین المللی باشند، به ویژه اگر ویروس به شیوع ادامه دهد.

«تییری برتون» (Thierry Breton) کمیسر اروپا برای بازار داخلی و خدمات گفت که اقامت شبانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی دو میلیون کمتر از قبل بوده که برابر با زیان یک میلیارد یورویی (۱.۱ میلیارد دلاری) در هر ماه است. این کاهش تا حد زیادی به چین مربوط می شود، اولین کشوری که شیوع کرونا را اعلام کرد.

دولت چین اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه) مردم را از خرید تورهای گردشگری منع کرد و از شهروندان چینی خواست به خارج از این کشور سفر نکنند.

فرانسه، مقصد اصلی گردشگران چینی است به طوری که حدود ۲.۲ میلیون چینی هر سال به این کشور سفر می کنند.

لوور پربازدیدترین موزه جهان است و ۷۵ درصد از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدیدکننده این مکان در سال گذشته، از کشورهای خارجی بوده است. براساس اعلام مسئولان موزه لوور، اکثر بازدیدکنندگان خارجی از لوور از آمریکا می آیند، اما چین نیز به دومین جایگاه در این فهرست دست یافته است.

درحالی که دولت های سراسر اروپا به شهروندان خود توصیه می کنند از سفرهای غیرضروری به کشورهای متاثر از کرونا خودداری کنند، تاثیر اقتصادی حاصل از زیان گردشگری ممکن است بیش از این باشد.

در ایتالیا که اولین کشور اروپایی بود که شیوع کرونا را گزارش داد، بیش از ۱۶۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شدند و حدود ۴۱ تن جان باختند.

هفته گذشته، مقام های ایتالیا همه موزه های واقع در شمال این کشور را تعطیل کردند.

تجارت گردان | کرونا صنعت گردشگری اروپا را هدف قرار داده است

در شهر ونیز که هنوز در حال جبران خسارت ناشی از سیل شدید ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آذر ماه) است، کارناوال سالانه این شهر پیش از موعد به پایان رسید و اکثر گردشگران، شهر را تخلیه کردند.

در حالی که سیل ونیز باعث کاهش درآمدی به میزان ۴۰ درصد از پایان سال گذشته میلادی شد، آمار جدید حاکی است که ویروس کرونا می تواند منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درآمدها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ شود.

براساس این گزارش، شمار مبتلایان به کرونا در آلمان افزایش یافته و سوئیس نیز تجمعات بزرگ را ممنوع اعلام کرده است.

انگلیس نیز برای افزایش موارد ابتلا به بیماری آماده است. ممکن است در این کشور نیز محدودیت هایی در زمینه برگزاری تجمعات بزرگ درنظر گرفته شود.

با افزایش موارد ابتلا به کرونا در انگلیس، موزه بریتانیا در لندن در وب سایت خود نوشت: به دقت توصیه های بخش اجرایی وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس را بررسی می کنیم. این موزه در عین حال هنوز تغییری در فعالیت های خود ایجاد نکرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.