×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد/ نبود تناسب هزینه تولید با قیمت محصولات کشاورزی

تجارت گردان | کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد/ نبود تناسب هزینه تولید با قیمت محصولات کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع میوه شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش چندبرابری تولید و ذخیره سازی مناسب، کمبودی در عرضه وجود ندارد که قیمت میوه دستخوش نوساناتی در بازار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت متولی ذخیره سازی میوه شب عید است، افزود: با احیای وزارت بازرگانی، وزارت صمت متولی ذخیره سازی میوه شب عید است و مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگوی تنظیم بازار باشند.

به گفته شادلو، با توجه به شرایط مساعد تولید، تنها دغدغه مان شرایط کنونی بازار است چرا که قیمت خرید فعلی از تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با تاکید بر صادرات محصولات باغی بیان کرد: با توجه به مقرون به صرفه نبودن قیمت محصولات باغی و مازاد عرضه بیش از نیاز تقاضا، صادرات در حد گسترده امری ضروری است، در غیر این صورت قیمت محصولات با روند نزولی در بازار روبرو می‌شود.

نیازی به واردات میوه شب عید نداریم

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات میوه نداریم، گفت: طبق تجربیات سال‌های گذشته با احیای وزارت بازرگانی نگرانی‌هایی مبنی بر تنظیم بازار میوه شب عید از حیث واردات وجود دارد، در حالیکه به سبب فراوانی تولید جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر تامین بازار نداریم.

شادلو ادامه داد: در حال حاضر قیمت محصولات کشاورزی در عمده فروشی‌ها جوابگوی هزینه تمام شده تولید، جمع آوری و بسته بندی نیست که با روان سازی صادرات انتظار می‌رود قیمت محصولات به تعادل در بازار برسد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در پایان بازار میوه و تره بار را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه در تولید بسیاری از محصولات ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات داریم، از این رو رفع موانع صادراتی در شرایط فعلی تحریم فرصت مناسبی برای کل اقتصاد بویژه بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.