×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کمبود روغن خوراکی مشکل اصلی صنایع غذایی است

تجارت گردان | کمبود روغن خوراکی مشکل اصلی صنایع غذایی است

 « سید محمد میررضوی»  در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آورده است: در پی عدم تخصیص ارز در سه ماه اخیر بابت واردات روغن اکنون این ماده اولیه که در اکثر صنایع غذایی یک ماده اساسی به شمار می ­رود با کاهش عرضه مواجه شده است.

در پی کمبود این ماده اولیه برخی تصمیمات  جنبه یک بعدی داشته و نه تنها به حل مشکل کمک نمی ­کند بلکه باعث بدتر شدن وضعیت صنایع غذایی آن هم در سال جهش تولید می 

طبق گزارش ها، تصمیم برآن شده که روغن خوراکی فقطجهت مصرف خانوار اختصاص داده شود و در نتیجه صنایع اشتغال­زا و کارآفرین چون کنسرو های غیر گوشتی، کنسروهای گوشتی و تن ماهی، تولیدکنندگان انواع سس مایونز و سالاد، تولیدکنندگان غذاهای آماده به مصرف با کمبود روغن مواجه و در نتیجه به مرور تعطیل می گردند.

 بخش عمده ­ای از خانوار را همین خانواده ­های قشر زحمتکش کارگر شاغل در صنایع کنسرو تشکیل داده و چنانچه کار خود را از دست بدهند، آیا وجود روغن خوراکی به وفور، می­تواند گره از همه مشکلات آنان را باز نماید؟ آیا بدون داشتن کار و حقوق آن هم در سال جهش تولید، به افراد بیکار شده روغن خوراکی مجانی خواهند داد؟ آیا تعطیلی برندهای قوی و اشتغال آفرین و بیکار شدن پرسنل آنان که جزو اهداف و آرزوهای استکبار جهانی دشمنان این مرز و بوم می­باشد، در سال مزین به نام جهش تولید، مطلوب است؟

بعید است سیاست این باشد که با تصمیمات یک­جانبه و بدون در نظر داشتن تبعات فراوان آن، باعث تعطیلی صنایع تبدیلی و تکمیلی و بیکاری پرسنل و تشویق و ترغیب آنان به استفاده از بیمه بیکاری، شویم؟

به راستی آیا بودجه دولت، جوابگوی هزینه بیمه بیکاری پرسنل بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی نیازمند روغن برای ادامه حیات خواهد بود؟

بنابراین  برای جلوگیری از این بحران تقاضا دارم جهت تخصیص ارز اوامر لازم صادر و در صورت موافقت دستور فرمایید نسبت به اختصاص سهمیه ­ای حداقل به میزان ۲۰ هزار تن در هر ماه به صنایع کنسروسازی اختصاص یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.