×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کمترین عدم رفع تعهد ارزی در بانک توسعه صادرات با پایش ایفای تعهدات ارزی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در نشست مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه صادرات ایران که با حضور عباس معمارنژاد معاون بانک ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود : بانک توسعه صادرات فاقد مشتریان دارای تعهد ارزی ایفا نشده وارداتی بالای ۳۰ درصد است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: این بانک به منظور تحقق بازگشت ارز حاصل از صادرات، نسبت به انجام مکاتبات با مشتریان صادراتی، ارایه مشاوره، پایش سامانه‌های مرتبط و بخشنامه‌های ارزی ابلاغی اقدام نموده است.
وی در تشریح برنامه ها و عملکرد بانک توسعه صادرات در سال ۹۸ اظهارداشت: در بخش تجهیز منابع سپرده ها در سه سال اخیر به ۲۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده است، قراردادهای فعال با صندوق توسعه ملی ۳۵۶۰ میلیارد تومان و تسهیلات اعطایی نیز بالغ بر۸۵۱۶ میلیاردتومان بوده است.
وی ادامه داد: حمایت از شرکتهای دانش بنیان به عنوان یکی از فعالیتهای راهبردی بانک در سال گذشته نیز دنبال شده و پرداخت تسهیلات به این بخش افزون بر ۱۸۵ میلیاردتومان شده است. شرکت های کوچک و متوسط صادراتی نیز از بانک توسعه صادرات ۸۱۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
صالح آبادی اضافه کرد: جمع هزینه های بانک نسبت به سال گذشته از ۲۲۸۰ میلیاردتومان به ۱۵۲۸ میلیارد تومان کاهش یافته است که عمده این کاهش مرتبط با کاهش در هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک بوده است.

دکتر صالح آبادی: سال ۹۸ رشد اعطای تسهیلات در بخشهای مختلف اقتصادی داشته ایم
وی بااعلام این مطلب که رقم سود بانک در سال گذشته ۱۱۴میلیارد تومان بوده است، گفت : این بانک درسال ۹۸ در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۵ درصد، استخراج معدن ۶۰ درصد، صنعت ۱۰ درصد ، تامین اب و برق و گاز ۱۲۸ درصد ، ساختمان ۱۰ درصد و حمل و نقل و ارتباطات ۵۱۱ درصد رشد تسهیلات نسبت به سال قبل داشته است.
به گفته دکتر صالح آبادی در سال ۹۸ حجم ضمانتنامه به ۲۸۵ میلیارد تومان رسیده است و اعتبار اسنادی داخلی نیز ۷۱۲ میلیاردتومان انجام شده است.
دکتر صالح آبادی از طرح تولید انواع محصولات پتروشیمی شرکت پتروشیمی بوشهر به مبلغ ۱۸ میلیارد یوان چین، طرح تولید متانول شرکت کیمیا پارس خاورمیانه به مبلغ ۵۰ میلیون یورو،طرح توسعه بافندگی قالی شاهکار صفویه به مبلغ ۱۵۰ میلیاردریال،طرح توسعه بافندگی فرش ماشینی تندیس راوند کاشان به مبلغ ۱۰۰ میلیاردریال، طرح توسعه بافندگی فرش ماشینی مهرگان بافت پاسارگاد به مبلغ ۵۵ میلیاردریال، طرح احداث کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن آفتاب به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال و طرح توسعه بافندگی فرش ماشینی موکت نگین مشهد به مبلغ یک و نیم میلیون یورو به عنوان پروژه های خاتمه یافته در سال ۹۸ نام برد.
به گفته وی طرح احداث واحد آب صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در هرمزگان به مبلغ ۲۵ میلیون یورو، طرح توسعه تولید شمش فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس به مبلغ ۱۰۹ میلیون یورو، طرح تولید آهن اسفنجی فولاد اردکان یزد به مبلغ ۵۲ میلیون یورو، طرح احداث کارخانه تولید اتیلن پتروشیمی گچساران به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو، طرح توسعه فراورده های لبنی کاله به مبلغ ۲۰ میلیون یورو، طرح توسعه تولید بلوکات گازی، شرکت صنایع خاک چینی ایران به مبلغ ۱۲ میلیون یورو ، طرح توسعه شرکت تولیدی دستکش گیلان در رشت به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال ، طرح توسعه احداث آب شیرین کن شرکت نورویژه در بوشهر به مبلغ ۲۴۰ میلیاردریال، طرح تولید MDF خام شرکت نگین زرین چوب آرتاویل در اردبیل به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال و پروژه خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۳ میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات ایران تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر صالح آبادی از اقدامات بانک توسعه صادرات در حوزه تحول دیجیتال سخن گفت و افزود: بازنگری و تصویب مدل کسب و کار نوین بانک در راستای حرکت به سوی بانکداری دیجیتال، بازنگری و تصویب ارکان اصلی ماموریت و چشم انداز و اهداف راهبری بانک، تصویب نقشه راه تحول دیجیتال و تشکیل شورای عالی تحول دیجیتال با ریاست رییس هیات مدیره بانک از جمله این فعالیتهاست.
وی در خصوص مراودات بین المللی در شرایط تحریم اضافه کرد: مشاوره تخصصی به صادرکنندگان با رصد تحولات بین المللی، مشاوره تخصصی به صادرکنندگان در این شرایط ، خدمات قابل ارائه از طریق کارگزاران و انعقاد قرارداد کارگزاری با ۱۰ بانک غیرتحریمی از اقدامات بانک در عرصه بین المللی است.
صالح آبادی با اشاره به خدمات صرافی بانک توسعه صادرات ادامه داد : در حوزه بازارگردانی بازار متشکل ارزی و همکاری با بانک مرکزی فعال هستیم و در سال گذشته ۷۱۲ میلیون دلار ارز در این حوزه جابجا شده است.
وی با طرح این مطلب که ۱۱۰ مشتری در شعب بانک سراسر کشور در سال گذشته خدمات بانکداری شرکتی را دریافت کرده اند اظهار داشت : علاوه بر بانکداری شرکتی ، اقدامات بسیاری در حوزه حاکمیت شرکتی در بانک توسعه صادرات انجام شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات : اموال مازاد بانک صفر است و اضافه برداشت نیز از بانک مرکزی نداریم
دکتر صالح آبادی اموال مازاد بانک توسعه صادرات ایران را صفر اعلام کرد و گفت : بانک مرکزی اموال مازاد بانک توسعه صادرات را به وزارت دارایی صفر اعلام کرده است.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات این بانک عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی را جزو اصول خود می داند و همکاری موثری در بازار بین بانکی ریالی دارد.
وی با اشاره به ریسک نقدینگی پایین بانک توسعه صادرات گفت: در حوزه نسبت کفایت سرمایه، این بانک با عدد ۱۱٫۵۹ درصد از جمله بانک های خوب به شمار می رود.
وی خواستار تعامل صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات به دلیل نوسانات نرخ ارز شد و بر ضرورت افزایش سرمایه بانک به عنوان یکی از مطالبات این مجموعه تاکید کرد.
دکتر صالح آبادی همچنین به سوالات شماری از اعضای مجمع در خصوص موضوعاتی چون مطالبات مشکوک الوصول ، وضعیت اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی در سال گذشته، هزینه های پرسنلی، حساب ذخیره ارزی و اختلاف حساب با بانک مرکزی پاسخ داد.
نشست مجمع عمومی بانک توسعه صادرات، با حضور عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و نمایندگانی از وزارتخانه های کشاورزی، صنعت معدن تجارت ،تعاون کار و رفاه اجتماعی ، وزارت راه و شهرسازی سازمان حسابرسی، سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
در پایان این نشست، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و صورت های مالی سال ۱۳۹۸ بانک مورد تصویب قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.