×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینماهای کشور در ماه رمضان ۱۴۰۱، ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشتند؛ یعنی چیزی حدود ۱ میلیون و ۸۰ هزار نفر، در ۴۵ هزار و ۷۰۰ سانس به تماشای فیلم نشستند.

سهم فروش فیلم‌های سینمایی به همان سیاق فروش نوروزی بود؛ یعنی رده بندی فیلم های سینمایی در ماه رمضان هم دست نخورده باقی ماند تا همچنان سگ بند پرفروش ترین فیلم و شادروان به دنبال دیگر آثار باشد. براین اساس سگ‌بند با ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون، پرفروش‌ترین فیلم اکران رمضان بود و به دنبال آن روز صفر با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون، موقعیت مهدی با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، شادروان با ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و انفرادی (از جمله آثار اکران عیدفطر) با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ترکیب ۵ فیلم پرفروش اکران رمضان امسال را تشکیل دادند.

پدیده فیلم‌های سینمایی در جدول فروش در روزهای گذشته متعلق به فیلم سینمایی انفرادی است که در زمانی حدودا ۱۰ روزه به فروشی ۹ میلیاردی و باسرعت برق و باد به رقم فروش فیلم هایی دست پیدا کرده که بیش از دوماه است روی پرده قرار دارند؛ انفرادی در زمان کوتاه یک هفته ای اکران خود (از ۷ اردیبهشت ماه) توانست فیلم های شادروان، موقعیت مهدی، مردبازنده و روز صفر را به راحتی پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر فیلم پرحاشیه و جنجال برانگیز لامینور به رقم همه سروصداهایی که در روزهای پایانی سال گذشته درگیر آن شد و واکنش مهرجویی و پس از آن جوابیه مسئولان سینمایی را برانگیخت، آن گونه که باید مورد استقبال قرار نگرفت و از زمان اکران عیدفطر تاکنون تنها به رقم ۸۰۰ میلیون رضایت داده است.

داده‌هایی که در ادامه آمده بر اساس آخرین آمار و رقم فروش فیلم‌های سینما در سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران) است.

سگ بند؛ پله‌ای که سرانجام متزلزل شد

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی سگ بند

فیلم سینمایی سگ‌بند اگرچه تا به امروز و برای بیش از دوماه با اختلافی فاحش صدرنشین جدول فروش بوده است اما در مقایسه با رقم فروش یک هفته ای انفرادی جایگاهی متزلزل دارد.

البته که فروش انفرادی تحت الشعاع چهار روز تعطیلی کشور از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت بوده است اما همین میزان فروش در زمانی کوتاه قابل تامل است.

از سوی دیگر تجربه فروش سگ بند و انفرادی و عدم استقبال از سینمای آثار جدی نشان از همان اقبال دائمی مخاطبان از سینمای کمدی و نیاز بی پایان جامعه به سینما به عنوان ابزاری سرگرم کننده دارد.  

سگ‌بند تا به امروز و در فروشی به گستره سه فصل به رقم ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

سگ‌بند (یکی از فنون کشتی پهلوانی) اثری کمدی به کارگردانی مهران احمدی با بازی امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار است.

مهران احمدی که پیش از این مصادره را به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی ساخته بود، حالا در سگ‌بند این همکاری را دوباره تکرار کرده است.

موقعیت مهدی؛ پله‌ای که بسیار سریع به انفرادی واگذار شد

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی موقعیت مهدی

موقعیت مهدی به رغم اقبال خوب در چهلمین جشنواره فیلم فجر، تبلیغات بسیار و توجهات متعددی که نسبت به آن وجود داشت اگرچه تاکنون جایگاه دوم فروش را در اختیار داشت اما به دلیل فروش پرسرعت انفرادی می رود که جای خود را به این فیلم بدهد.

موقعیت مهدی که در روزهای ابتدایی اکرانش در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ پرفروش ترین فیلم اکران بود، بسیار سریع به پله دوم سقوط کرد و مدتها در این پله ماند و با فروش روزافزون فیلم سگ‌بند اختلاف بسیاری با رقم فروش این فیلم پیدا کرد.

رقم فروش موقعیت مهدی تا به امروز (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده است.

موقعیت مهدی اولین ساخته هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان است؛ کارگردانی که پیش‌تر او را به دلیل نقش‌های پرشور و فعالش به خصوص در آثار مهدویان می‌شناسیم؛ البته اولین تجربه حجازی‌فر در چهلمین جشنواره فیلم فجر تجربه‌ای موفق بود که جوایزی متعددی را برایش به ارمغان آورد.

موقعیت مهدی که نسخه‌ای سریالی را هم در دست ساخت دارد، فیلمی در حوزه دفاع مقدس است و روایتی از ایثار و شهادت حمید و مهدی باکری را در دل خود دارد.

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر و معصومه ربانی‌نیا از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انفرادی؛ پدیده فروش و تصاحب پله سوم

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی انفرادی

آمار فروش فیلم سینمایی انفرادی نشان می‌دهد که همچنان طرفداران ژانر کمدی بیش از سایر ژانرهاست و همین استقبال سبب شده تا فیلم سینمایی انفرادی ساخته مسعود اطیابی، با فروش ۹ میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون تومان، نه تنها صدر نشین فروش هفتگی سینمای ایران باشد بلکه به سرعت به تهدیدی برای پرفروش‌ترین های سال ۱۴۰۱ بدل شود.

انفرادی یک کمدی اجتماعی است که مسائلی چون روحانیت، موسسات اعتباری و مالی، وضعیت قوانین قضایی کشور و سیستم فاسد در نیروهای پلیس را دستمایه روایت داستان خود کرده است.

انفرادی داستان مردی بنام (مهدی هاشمی) است که به افرادی پرنفوذ بدهکار است و تصمیم می‌گیرد مثل گذشته سرقت کند و از دوست دوران جوانی (رضا عطاران) و همکارش (احمد مهرانفر) درخواست می‌کند تا کمکش کنند.

مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌ اند.

شادروان؛ یک پله تنزل و سقوط به پله چهارم

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی شادروان

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که یک فیلم معمولی با قصه ای تکراری در مورد فقر و حاشیه نشینی بتواند در جدول فروش با اختلافی نزدیک به فیلم تحسین شده موقعیت مهدی قرار گیرد.

شادروان به لطف نقدهای مثبتی که در حین چهلمین جشنواره فیلم فجر و پس از آن دریافت کرد موفق شد تا در جدول اکران به جایگاه خوبی دست پیدا کند و تا به اینجا به فروش ۹ میلیاردی دست پیدا کند.

شادروان اثری است که کارگردانش آن را یک فیلم کمدی نمی‌داند و آن را فیلمی با رگه‌های طنز معرفی می‌کند که مفرح است؛ در نقطه مقابل اما هیات انتخاب و داوران جشنواره چهلم و البته مخاطبان، شادروان را فیلمی کمدی توصیف می‌کردند.

شادروان دومین اثر حسین نمازی است که فیلمبرداری آن در اطراف تهران انجام شده و ماجرای زندگی یک خانواده حاشیه‌نشین را روایت می‌کند.

رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، ایمان برات‌پور، سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند

روز صفر؛ روایت ریگی همچنان پایین می‌رود

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی روز صفر

روز صفر روایت تعقیب و دستگیری عبدالمالک ریگی که با توجه به ماهیت و قصه‌اش پیش بینی می شد جایگاه خوبی در گیشه داشته باشد، در رقابت با سایر آثار تا به امروز چندان که باید با اقبال روبرو نشد و در زمانی نزدیک به حذف از اکران به فروش ۷ میلیارد و ۸۸۴ میلیونی رضایت داده است.

روز صفر که پس از فیلم خوش ساخت شبی که ماه کامل شد، ساخته شد روایت دیگری از زندگی عبدالمالک ریگی است؛ روایتی دیگر که این بار با درون‌مایه‌های اکشن و هیجانی به دستگیری عبدالمالک ریگی و بازگرداندن آن به ایران اشاره دارد.

روز صفر ساخته سعید ملکان فیلمی است که در دوره سی و هشتم جشنواره فیلم فجر اکران شد؛ فیلمی که به لحاظ مضمون (دست گذاشتن بر قصه زندگی و فعالیت‌های عبدالمالک ریگی) یادآور فیلم سال گذشته‌اش شبی که ماه کامل شد، بود؛ فیلمی که ترکیبی از فضای امنیتی و اکشن را توامان دارد و در همان دوره از جشنواره (۳۸) مورد اقبال قرار گرفت به طوری که یکی از شانس‌های احیای گیشه سینماها به شمار می‌رفت اما فراگیری کرونا اکرانش را به تعویق انداخت.

امیر جدیدی و ساعد سهیلی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

مرد بازنده؛ جایگاهی ششم و عدم اقبال

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی مرد بازنده

محمدحسین مهدویان که آخرین اثرش زخم کاری در شبکه نمایش خانگی با اقبال قابل قبولی مواجه شد و سابقه و تجربه مطلوبی از حضور در ترکیب‌های نوروزی را در کارنامه دارد؛ امسال با فیلم مرد بازنده با فضایی جنایی، امنیتی و درام در اکران نورروزی حضور یافت.

حضوری که ابدا موفق نبود و در زمانی طولانی |(بیش از دوماه اکران) تنها به رقم ۶ میلیاردی دست یافت.

همانند سریال زخم کاری، جواد عزتی بازیگر محوری مرد بازنده است و رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌ پرداز از جمله بازیگران آن هستند.

لامینور؛درگیر حاشیه و جایگاه هفتم

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم سینمایی لامینور

فیلم سینمایی لامینور پس از اعلاام اسامی اکران نوروزی و غیبت از این لیست به دلیل واکنش های داریوش مهرجویی و واکنش های کاربران در فضای مجازی و حقیقی به سرعت به اسمی معروف بدل شد.

فیلمی که اگرچه تا به امروز (۱۸ اردیهشت ماه) به فروشی ۸۰۰ میلیونی دست پیدا کرده است اما در مقایسه با آنچه که ذکر شد و تصوری که وجود داشت آنچنان مقبول نیفتاده است.

این فیلم داستان دختر جوانی (پردیس احمدیه) را روایت می کند که قصد دارد به نوازندگی بپردازد اما مشکلات بسیاری سر راه اوست.

پردیس احمدیه، علی نصیریان، سیامک انصاری و علی مصفا بازیگران آخرین ساخته داریوش مهرجویی در مقام کارگردان هستند.

انتهای جدول و «گل به خودی:، «مغز استخوان» و «قدغن»

کمدی رکورد کمدی را می‌شکند؟/ فروش ۱۰ میلیاردی «انفرادی» در ۱۰ روز
فیلم‌های اکران نوروز

گل به خودی به کارگردانی احمد تجری فیلمی است که برای رده سنی کودک و نوجوان ساخته شده؛ فیلمی با بازیگرانی غیرسلبریتی که از شروع فروش، در جایگاه یه پله به انتهای جدول قرار داست.

گل به خودی پس از اکران نوروزی تا کنون به فروشی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دست  پیدا کرده است.

گل به خودی فیلمی به نویسندگی احمد تجری و لاله قهرمانی تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال ۱۳۹۹ است که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

داستان این فیلم قصه آمال و آرزوهای چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و پر استرس می شوند. محمدرضا علی نیا، شقایق فراهانی، نسیم ادبی و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

مغز استخوان که یک درام اجتماعی است در مقایسه با ژانر خود که شاید در مقایسه با اثار کمدی ژانر کمتر مقبولی باشد اما توانسته است تا در کمتر از ۱۰ روز به فروشی تقریبا ۷۰۰ میلیونی دست یابد.

مغز استخوان فیلمی در ژانر درام به کارگردانی حمیدرضا قربانی و به نویسندگی علی زرنگار و تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی محصول سال ۱۳۹۸ است.

پسر بهار با بازی پریناز ایزدیار (پیام بُداغی) دچار سرطان شده و دکترها هیچ راهی برای درمان این بچه غیر از استفاده از بانک خون بند ناف ندارند  و این در حالی است که بهار از همسرش جدا شده و با همسر فعلیش حسین بُداغی با بازی بابک حمیدیان زندگی می‌کند.

پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، جواد عزتی و نواد پورفرج از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

قدغن که در نهایت با تایید سازمان سینمایی به اکران نوروزی رسید، با وجود شروع نمایش از ۱۸ اسفندماه تا به امروز فقط حدود ۶ هزار بلیط فروخته و به فروش ۲۲۲ میلیونی دست پیدا کرده است تا به این ترتیب نامش به عنوان کم‌ تماشاگرترین فیلم اکران نوروزی تاکنون ثبت شود.

قدغن به کارگردانی مجید مافی داستانی اجتماعی با بازی سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، کریم امینی و رزا بیات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.