×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کمک بلاعوض ۲۰ میلیارد تومانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مددجویان بهزیستی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در چهارمین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان که به ریاست دکتر «محمد مخبر» معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد، در قالب امضای ۲ تفاهم‌نامه کمک‌های بانک به سازمان بهزیستی گسترش یافت.
در تفاهم‌نامه نخست که به امضای دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «علی محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی رسید، بانک متعهد شد ۲۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی بابت پوشش هزینه درمان پرداخت کند. این کمک بلاعوض به افراد بی‌بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور تعلق خواهد گرفت.
بر اساس تفاهم‌نامه دوم نیز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به افراد جامعه هدف طرح «همیاران مهر» در سرفصل‌های ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمندان، کمک به آموزش افراد مناطق محروم و کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.
مجموع این تسهیلات تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال و سقف فردی هر وام نیز ۲۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد ۴ درصد خواهد بود. طرح همیاران مهر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از طرح‌های مسئولیت اجتماعی بانک است که در چارچوب آن، خیرین مبالغی را در چارچوب عقد صلح در اختیار بانک قرار می‌دهند و بانک از محل این منابع به افراد کم‌بضاعت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.
گفتنی است وام‌های پرداخت شده به افراد تحت پوشش بهزیستی، فارغ از تسهیلات تکلیفی به بانک است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا کنون ۲۲هزار فقره وام به مبلغ ۱۲هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال در چرچوب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به مددجویان بهزیستی پرداخت کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.