×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کنار واحدهای تولیدی ایستاده‌ایم

تجارت گردان | کنار واحدهای تولیدی ایستاده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از نیره پیروزبخت در نهمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز که امروز سه شنبه ۱۲ آذر برگزار شد با اشاره به اینکه  استاندارد مقوله ای مهم است که باید به آن به عنوان یک مفهوم زیربنایی توجه شود، اظهار کرد: طی چند سال اخیر اطلاعات مردم نسبت به مقوله استاندارد افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بدیهی است با افزایش مطالبات مردمی، شاهد افزایش شاخصه های استاندارد در کالاهای مصرفی خواهیم بود.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه استاندارد ایران افزود: در مجمع عمومی سازمان ایزو که در مورد نقش استاندارد بر کیفیت زندگی و صنایع بزرگ و کوچک بود، طبق گزارشی که دبیر کل این‌مجمع ارائه داد، ایران از جایگاه خوبی در استاندارد و ایزو برخوردار است.

پیروزبخت افزود: ما هنوز به آنچه در حوزه استاندارد دست یافته‌ایم رضایت نداریم ولی با توجه به افق‌های دورتر، به دنبال دستیابی به اهداف پیش بینی شده هستیم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد زیربنای توسعه اقتصادی کشور است، افزود: در متون نظری رشد با افزایش ظرفیت های تولیدی از جمله منابع انسانی مهم است که در نهایت منجر به رشد کمی و توسعه کیفی همه جانبه می‌شود، در این میان بحث نوآوری و کیفیت مهم است و تمامی این موارد مورد توجه سازمان ملی استاندارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استاندارد در جامعه توسعه یافته نقش پررنگی ایفا می‌کند، گفت: نوآوری، کیفیت و ارتقاء سطح اقتصادی و … از مولفه‌هایی مهم در استاندارد است.

پیروزبخت عنوان کرد: اگر در سازمان استاندارد تنها سیاست‌های گذشته را اعمال می کردیم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی به مشکل بر می خوردند ولی ما کنار این واحدها ایستادیم  و زمینه رشد همه جانبه آنها را فراهم کردیم.

وی با اشاره به شرایط سخت کشور برای واردات مواد اولیه بیان کرد: هرچند در واردات مواد اولیه و حد واسط مورد نیاز کشور با مشکلاتی مواجه هستیم ولی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان  می‌توانیم موانع پیش رو را از میان برداریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور افزود: در دولت تاکید شده که شرکت‌های دانش بنیان به کمک واحدهای تولیدی بیایند و خوشبختانه سازمان ملی استاندارد از سه سال قبل به این حوزه ورود کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه تدوین برخی استانداردها به ایران واگذار شده است، گفت: تدوین استاندارد پنج روغن گیاهی به ایران داده شده است، اتفاق مذکور برای این رخ داده است که بتوانیم در مقوله تدوین استاندارد در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.