×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
کیانی: فاز یک پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با قبول ریسک‌های مالی و فنی توسط دکتر علی عسکری به مرحله افتتاح رسید/ عظیمی: ۴۰ درصد آلودگی هوای اهواز با افتتاح کامل هویزه خلیج فارس رفع می‌شود/ قرارگاه روایت پیشرفت در هلدینگ خلیج فارس تشکیل شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس امروز میزبان اصحاب رسانه‌های تخصصی و عمومی، شنیداری، گفتاری، نوشتاری و مجازی در گام نخست آغاز تورهای رسانه‌ای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قالب قرارگاه روایت پیشرفت بود.
پس از بازدید اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف فاز یک پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، افشین کیانی مدیرعامل این شرکت و مهرداد عظیمی مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس پاسخگوی سؤالات مختلف خبرنگاران بودند.

صیانت از محیط زیست، هدف اصلی تأسیس هویزه خلیج فارس
کیانی با اشاره به آغاز پروژه پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس از سال ۹۲، اظهار داشت: این پروژه تا سال ۹۵ در اختیار شرکت مهندسی توسعه نفت بود و در سال ۹۵ با ۲۱ درصد پیشرفت به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و بعد از آن شاهد سرعت گرفتن اجرای پروژه با تشکیل کنسرسیوم مشترک بین پتروشیمی بندر امام خمینی با سهم ۷۰ درصدی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بودیم.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، هدف از تاسیس این شرکت را «صیانت از محیط زیست» اعلام کرد و گفت: این طرح در دو فاز ۲۵۰ میلیون فوت کعبی و مجموعا ۵۰۰ میلیون فوت مکعب، با مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار و ۲۲۱ میلیارد تومان تعریف شد.

تزریق روزانه ۳۶۰ میلیون فوت مکعب متان به شبکه گاز مصرفی کشور
وی افزود: خوراک این مجتمع، گاز همراه با نفت است که سال‌ها معظلی برای محیط زیست بود، از میادین نفتی یاران شمالی و جنوبی، یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی منطقه غرب کارون به اضافه دارخوین تامین خواهد شد.
کیانی یادآور شد: با دریافت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب، هویزه خلیج فارس ۹۷ هزار تن NGL خوراک برای پتروشیمی بندر امام ارسال خواهد کرد و ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز متان روزانه به شبکه گاز کشور تزریق خواهد کرد.
وی پیشرفت پروژه فاز دوم را ۸۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تا یکسال دیگر فاز دوم هم به پایان خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، از اجرای دو خط ۷۵ و ۱۵ کیلومتری و همچنین ایجاد واحد نم‌زدایی برای افزایش دریافت خوراک توسط این مجتمع با اتکا به توان داخل و عمدتا در استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی دو فاز هویزه خلیج فارس، ۱۴ هزار تن در سال از آلایندگی محیط زیست در منطقه غرب کارون پایین می‌آید و از سوی دیگر سالانه پانصد میلیون دلار درآمد خواهیم داشت.

ریسک‌هایی که علی عسکری برای افتتاح هویزه خلیج فارس پذیرفت
کیانی در پاسخ به سوالی در خصوص چالش‌های اجرای این طرح، گفت: در حالی که طرف خارجی به اکثر تعهدات خود عمل نکرد، دکتر علی عسکری تاکید ویژه‌ای بر اجرای این پروژه به هر شکل و با تمام توان داشت و یک روز در میان گزارش پیشرفت پروژه را شخصا بررسی می‌کرد.
وی‌ تاکید کرد: پیگیری‌های مداوم دکتر علی عسکری و اتخاذ تصمیماتی که ریسک عملیاتی و هزینه‌ای داشت توسط ایشان و مهندس نشان زاده موجب شد تا امروز آماده افتتاح فاز یک پروژه در روز جمعه توسط مقامات عالی کشور باشیم و اگر این پذیرش ریسک نبود امروز در این مجتمع مشتی آهن پاره بیشتر اینجا نبود.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در پایان از اشتغال ۴ هزار نفر در زمان‌اجرای این پروژه خبر داد و خاطر نشان کرد:بعد از تکمیل پروژه، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ شغل مستقیم و تا تا ۷ هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

۴۰ درصد آلودگی اهواز رفع می‌شود

مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با تشکر از حضور اصحاب رسانه و همراهی همه جانبه رسانه‌ها با بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، از تشکیل و فعالیت گسترده قرارگاه روایت پیشرفت در این هلدینگ با دستور دکتر علی عسکری خبر داد.
مهرداد عظیمی، تشکیل این قرارگاه را با هدف آشنایی گروه‌های مرجع و تأثیرگذار کشور از پیشرفت‌های صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و افزود: برگزاری تورهای هدفمند رسانه‌ای به‌عنوان یک راهبرد از سوی این مدیریت به صورت جدی دنبال خواهد شد و بازدید امروز، اولین گام این برنامه است.
وی تصریح کرد: خوشحالیم که یکی از وعده‌های مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با افتتاح این پروژه محقق می‌شود.
عظیمی تأکید کرد: شادمانی مضاعف ما از اجرای این پروژه در خطه خوزستان و هویزه است که نامش با حماسه، شهادت و فداکاری گره خورده است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اجرای این پروژه را در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی هلدینگ عنوان و خاطر نشان کرد: با اجرای کامل پروژه پالایش گاز هویزه خلیج فارس، ۴۰ درصد از آلودگی اهواز مرتفع خواهد شد که خدمتی ماندگار به مردم فداکار این خطه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.