×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کیش اینوکس يك رویداد مهم اقتصادی و راهبردی است / مناطق آزاد كشور پايلوت قدرتمند براى سرمايه گذارى

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه تولید، خالق قدرت اقتصادی است و عنصر سرمایه گذاری مهمترین نقش در تولید را دارد افزود: هر کشوری که تولید بالایی دارد، قدرت برتر نیز است. 
عبدالملکى با تشریح انواع سرمایه گذاری در دنیا، گفت: در دنیا  ۲۴۳ نوع سرمایه گذاری به ارزش سرمایه  ۱۰ تا ۱۳ تریلیون دلار وجود دارد که میتوان برای استفاده از این سرمایه ها  برنامه ریزی کرد.

وی با اعلام صادرات سالانه  18 میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: هم اکنون ۷۰۰ هزار نفر در این مناطق اشتغال دارند و ۷۰ درصد ترانزیت دریایی نیز از مناطق آزاد انجام مى شود. 

مشاور رییس جمهور، از مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ خبر داد افزود: تراز این مناطق ۷۷۰ میلیون یورو و مثبت شده است.

عبدالملکى، از رفع مشکلات بنیادین مناطق آزاد در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: در این مناطق دیگر قاچاق کالا وجود ندارد چون کالای سرگردان در مناطق نداریم و این مناطق تبدیل به سکوی صادرات شده اند.
وى، همچنین از اصلاح فرآیند ثبت شرکت در مناطق آزاد خبرداد و افزود: مناطق آزاد پایلوت قدرتمند برای سرمایه گذاری اند و در این مناطق فضای کسب و کار و بهبود شاخص سهولت کسب و کار بهتر است.
دبیرشورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: طراحی بسته های سرمایه گذاری ۸۵۰ بسته به ارزش ۱۵ میلیارد یورو در این دولت انجام گرفت.
عبدالملکى خاطرنشان ساخت: معنقدیم مناطق آزاد و ویژه اقتصادى در سطح بین المللی و جهانی بهشت سرمایه گذاری هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.