×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

در چارچوب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در گروه B این مسابقات، دو تیم ایران و آمریکا سه‌شنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف هم می‌روند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهار کرد: یک بازی ویژه برای ما خواهد بود. تیم ملی آمریکا در بازی‌های قبل مقابل انگلستان و ولز خیلی خوب بازی کردند. تیم‌های دیگر و به خصوص خودمان خیلی مستمر خوب کار نکردیم. می‌دانیم فردا چه کار می‌کنیم. یک تیم خوب مقابل ما است که سازمان یافته هستند. ما همان هدف را در ذهن خودمان داریم. امیدواریم بازیکنان من خوب بازی کنند و مهارت‌های خود را جمع کنند و پیروزی شوند و امیدوار هستم که بتوانیم به نتایجی برسیم که بهترین کار را برای ما برای رسیدن به راند دوم انجام دهد.

او ادامه داد: برای من یک روز به خصوص خواهد بود چرا که قبلا با لیگ باشگاهی آمریکا و ملی این کشور کار کردم و بنابراین عضوی از خانواده بزرگ فوتبال این کشور بودم. برای من یک امتیاز و افتخار بزرگ است. اگر فوتبال بهتری بازیکنان انجام دهند شانس بیش‌تری خواهیم داشت.

کی‌روش در پاسخ به سوال ایسنا درباره اولین پیروزی ایران مقابل ولز به عنوان یک تیم اروپایی و امیدواری زیاد ایران برای صعود و این که چقدر امیدوار به صعود است؟ گفت: جام جهانی مسابقات کوتاهی است. ما پنجاه درصد شانس صعود داریم. ممکن است همه چیز برای برنده بازی باشد و برای بازنده چیزی نماند. در مرحله دوم شرایط متفاوت است. چیزی که می‌توانم بگویم این است که مسابقات کوتاه است و هر تیم سه بازی دارد. دیدیم که بازی کامرون و صربستان سه بر سه شد و نتایجی که وجود دارد قابل پیش‌بینی نیست. همه چیزی به الهامی که بازیکنان می‌گیرند و نظم و انضباط و نحوه بازی آن‌ها بستگی دارد. ما باور قوی برای انجام فوتبال زیبا داریم. اگر خوب فوتبال بازی نکنیم هیچ چیزی اتفاقی رخ نمی‌دهد. این تمرکز ما است یعنی می‌خواهیم سازمان یافته باشیم و خوب بازی کنیم و سعی کنیم بهترین مهارت‌های خودمان را از نظر دفاع و پیروزی به کار ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌خواهیم از بازی لذت ببریم و فرصت‌هایی برای خودمان ایجاد کنیم. بقیه مساله با خدا است و چیزی که با خودمان است این است که تمرکز کنیم و از تکنیک‌ها و کارشناسی‌های خودمان استفاده کنیم. خیلی اطمینان خاطر دارم چون بازیکنان ما دو بازی خوب داشتند. از بازی با انگلیس خیلی چیزها یاد گرفتیم. از بازی با ولز هم سه امتیاز گرفتیم. حالا یک بازی دیگر خواهیم داشت و الان می‌خواهیم این بازی را ببریم و به مرحله بعدی برسیم با وجود این که گفتم تیم ملی آمریکا یک تیم عالی است. این تیم با تیم فوتبالی که سال‌ها قبل دیده بودم، فرق دارد. الان فوتبال مدرن بازی می‌کنند. همه بازیکنان هر روز در اروپا تمرین می‌کنند. بعضی‌ها در اروپا بازی می‌کنند. با کمال احترام بازی می‌کنیم و بالاترین علاقه و خواست را برای موفقیت داریم. امیدواریم آن‌ها هم همین هدف و احترام را داشته باشند.

کی‌روش درباره رابطه پدرانه خود با بازیکنانش در بازی با ولز و این که خیلی از رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی نمی‌خواهند که ایران صعود کند و یکی از مسائل هم حرف‌های کلیزمن است و فکر می‌کند جنگ روانی ادامه داشته باشد؟ گفت: هیچ اظهارنظری ندارم. من همیشه طوری کار می‌کنم و باورم در زندگی این است که تیم فوتبال باید براساس اخلاقیات کاری مبتنی باشد و کارش را همان طور انجام دهد. وقتی نسبت به اصول و ارزش‌ها تعهد داشته باشیم، قوی‌تر و بهتر می‌شویم. این چیزی است که در زندگی به آن معتقد بودم و همیشه در این مسیر کار کردم. یعنی یک اخلاقیات و رفتاری داشته باشیم که خوب باشد و همیشه بایستی بازیکنان وقتی صبح بیدار می‌شوند، این گونه باشد که با خود رقابت کنند و بهتر از دیگران باشند و از روز قبل بهتر کار کنند. فکر می‌کنم می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم. می‌خواهیم یک خانواده در تیم خودمان باشیم. وقتی که تیمی باشد که با هماهنگی بازی کند، مثل یک مغز مشترک است که همه بتوانند با هم کار کنند.

او افزود: بازی اول ما خوب نبود اما در بازی دوم بهتر شدیم و توانستیم از استراتژی جمعی خودمان استفاده کنیم و برای همین قوی‌تر شدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این که آمریکا هم مانند تیم او ساختار دفاعی منسجمی دارد و آیا یک کی‌روش شجاع و تهاجمی را می‌بینیم یا به دنبال تک امتیاز است؟ گفت: تکرار می‌کنم، به اعتقاد ما لازم است که به واقعیت‌ها نگاه کنیم. دو موضوع اینجاست. یکی تیم‌ها هستتد که بهترین عملکردها را نشان داده‌اند. آمریکا بهترین عملکرد را داشته و هیچ تردیدی وجود ندارد. دو بازی خوب را نشان داده‌اند. در این زمان اشاره به این موضوع می‌تواند توجه همه را جلب کند که ما بازی سختی داریم و باید به این تیم احترام بگذاریم. باید موضوع را هم ساده کنیم. این موضوع مربوط به این نیست که چطور شروع می‌کنیم و در وسط بازی چه می‌شود. موضوع پایان بازی است. در بازی‌های قبلی گاهی اوقات بازی را خیلی خوب شروع کردیم و نشان دادیم که چقدر پتانسیل در تیم ملی است اما بعدا به این ترتیب کار را تمام نکردیم. مهم است که به پایان بازی نگاه کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان این که تیمش باید نتیجه بازی با ولز را رقم بزند گفت: باید بهترین کارهای بازی قبل را تکرار کنیم اما اشتباهات خودمان مقابل انگلیس را تکرار نکنیم. یک چالش پیش روی خودمان داریم. باید فردا یک تیم بهتر باشیم اگر می‌خواهیم شانس صعود به دور بعد را داشته باشیم. این چالش ساده‌ای نیست. نه به این خاطر که یک بازی خوب را انجام دادیم و باز هم می‌توانیم از کارت اعتباری آن استفاده کنیم و به فینال برویم، بلکه باید در همان روز خوب کار کنیم. اعتبارات گذشته مربوط به امروز نیست. بگذارید فردا بهترین نتیجه را به نمایش بگذاریم. برای ایران مهم است که با بازی فردا به دور بعد برود. این بار می‌خواهیم صعود کنیم. آمریکا قبلا هم به مرحله بعد صعود کرده و الان هم تیم خوبی است.

او درباره اظهارات کلینزمن درباره فرهنگ ایران و این که آیا امکان دارد که درباره فرهنگ ایران بیش‌تر توضیح دهد؟ گفت: می‌شود من و کریم انصاری فرد سوال‌مان را عوض کنیم؟(می‌خندد) من نقطه نظری درباره اظهارات کلینزمن ندارم!

کی‌روش درباره شکایت فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با تغییر پرچم ایران در رسانه‌های اجتماعی فدراسیون فوتبال آمریکا و این که آیا پاسخی به فیفا رسیده و آیا آمریکا می‌تواند با این کارها انگیزه بازی را در تیمش از بین ببرد؟ گفت: بعد از ۴۲ سال فکر می‌کنم باید گفت نمی‌توان با این کارهای روانی پیروز شد. این هم چیز مهمی نیست که تاثیری روی عزم ما بگذارد. این اقدامات غم‌انگیز درس خوبی برای همه ما برای آینده است. در رویدادهای بعدی بیش‌تر یاد می‌گیریم که ماموریت ما در اینجا این است که در طول ۹۰ دقیقه نتیجه مناسبی را به دست بیاوریم. من در آفریقا به دنیا آمدم. می‌دانید پیشینه من چیست. تا امروز همواره در محل‌های مختلفی کار کردم. نمی‌دانید یک امر ساده گاهی اوقات چقدر باعث می‌شود یک کودک چیزی نخورد و چند روز چیزی برای خوردن نداشته باشد اما وقتی یک توپ را به او می‌دهید، جادوی توپ را برای کودکانی که یکی دو روز چیزی برای خوردن نداشتند، را می‌فهمید. این ماموریت ما در فوتبال است. (خبرنگاران برای او دست زدند.)

وی ادامه داد: به آن چه پدرم به عنوان مربی به من یاد داد، وفادار باشم. به من یاد داد که به فوتبال دروغ نگو. به من گفت خودت را برای بازی نکش اما خودت را وقف فوتبال کن. این ماموریت ماست و باید به این بازی وفادار باشیم و تلاش خودمان را انجام دهیم و به ماموریت خودمان وفادار باشیم. همان‌طور که کریم گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم. چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند. ما می‌خواهیم لبخند را به صورت مردم بیاوریم و این ماموریت ما در این‌جاست. یک کلمه دیگر بخواهم عرض کنم، ما با تیم فوتبال آمریکا بازی کردیم. من با بازیکنان مختلف این کشور کار کردم. وقتی به آمریکا رفتم، از تیم‌های سطح بالای اروپا رفته بودم. وقتی می‌خواستیم لباس بپوشیم، باید بهترین کفش‌ها و جوراب‌ها را از جعبه‌ها انتخاب می‌کردیم چون که روی هم انباشته شده بود. فردا بازیکنان آمریکایی اطلاعی ندارند که سابقه فوتبال کشورشان این طور بود. باید بدانند این وضعیت کشورشان بود که به این نقطه برسند و این بازی از soccer  به football تبدیل شود. ما فردا با تیمی بازی داریم که بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. باید با فکر خودم بازیکنانم را آماده کنم که بهترین بازی خود را مقابل آمریکا انجام دهند.

کی‌روش گفت: اگر ذهن خودم و بازیکنان را پرت کنم، به پدر خودم و فوتبال وفادار نبوده‌ام و تلاش می‌کنیم بازی خودمان را انجام دهیم.

وی در واکنش به این که هر دو تیم دنبال صعود هستند، گفت: آن چه که باور دارم و همواره به بازیکنان خودم هم گفتم و می‌توانید این مسائل را هم بخوانید. چند سالی است که مربی کریم بوده‌ام و همواره به او گفتم دوست من وقتی داخل زمین هستی آماده خواندن و رقصیدن باش. نه تنها پدر و پدر بزرگت به تو کمک نمی‌کنند، وقتی خواندن و رقصیدن را بلد نباشی، خدای فوتبال به تو کمک نمی‌کند. مجددا می گویم، متوجه سوال‌تان شدم و داستان را هم فهمیدم که افراد حرفه‌ای باید چطور بازی کنند. بازی ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که فقط یک هدف دارد که باید ببرد و صعود کند و ما هم این آرزو را داریم و بگذارید از این نمایش لذت ببریم و وقتی بازی را بردیم، طرفداران ایرانی احساس غرور کنند و طرفداران آمریکایی هم از بازی ما احساس غرور کنند و فوتبال احساس غرور داشته باشد. اجازه دهید فوتبال اعتبار خودش را بالا ببرد و بازی‌ای داشته باشیم که به فوتبال کمک کند و امیدواریم فردا بهترین تیم روزی زمین باشیم! با قدرت و مهارت بیش‌تر بازی کنیم و قادر باشیم در این بازی گلزنی کنیم. این چیزی است که امید داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.