×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گام دوم طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) به ارزش ۲ میلیارد دلار آغاز می‌شود 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز چهارشنبه اول آذرماه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی راهبردی‌ترین پروژه عمرانی کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) با مشارکت خارجی‌ها در هفته آینده با ارزش بیش از ۲ میلیار د دلار آغاز می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مذاکرات و دیدارها برای انعقاد تفاهم طی روزهای گذشته انجام شد که با سفر معاون اول رئیس جمهوری به چین این قرارداد به امضا رسید و جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود.

بذرپاش پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) را یکی از مهم‌ترین،‌ راهبردی‌ترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه دانست.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه این آمار هر روز اضافه می‌شود، گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است و  حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: عملیات ساخت واحدهای مسکونی در قالب‌های مختلف بافت فرسوده روستایی، شهری و خودمالکی در حال اجراست.

تحویل ۴۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری

بذرپاش افزود: برنامه برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه بود که تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه آن انجام شده و تا پایان سال نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین هدفگذاری شده، افزود: برای سال آینده نیز همین مقدار زمین هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی هدفگذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به آمار اعلام شده از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نقل از مرکز آمار درباره رشد بخش صنعت و ساختمان اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، رشد بخش صنعت ساختمان در سه ماهه دوم سال به حدود ۳ درصد رسیده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه صنعت ساختمان در سه ماهه اول سال هم با رشد خوبی مواجه بوده تاکید کرد: رشد بخش صنعت ساختمان در ۶ ماه ابتدای امسال رقم مناسبی بوده در حالی که این رقم در برخی مقاطع در فصل‌های سه ماهه سال گذشته منفی شد اما امسال بخش صنعت ساختمان با رونق عملیات ساخت همراه شده است.

وی در ادامه به آمار بانک مرکزی ایران درباره نرخ تورم مسکن اشاره کرد و گفت: تورم بخش مسکن شهر تهران در آبان ماه منفی ۱.۴ شد.

بذرپاش تاکید کرد: سیاست کاهش تورم در بخش مسکن بدون رکود در ساخت و ساز باید دنبال شود که البته آمارها نشان از رشد در صنعت ساختمان دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم با رفع موانع این رونق ادامه یابد،‌ افزود: البته فصل سرما و بارش‌ها ساخت و ساز را تحت تاثر قرار می‌دهند اما امیدواریم در سه ماهه سوم و چهارم نیز این رشد ادامه یابد و شعار سال یعنی کاهش تورم و رشد تولید توامان را محقق کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.