×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گام های نهایی در  احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، با اشاره به افتتاح سد کانی سیب و کانال انحرافی بادین آباد در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: سد کانی سیب با ظرفیت ذخیره ۲۲۰ میلیون مترمکعب و بند انحرافی بادین آباد نیز با آورد سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب است که با افتتاح این پروژه، سالانه ۵۶۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای سال تا پایان سال ۹۹ ادامه داد: پنج شنبه هفته جاری، این افتتاح به استان آذربایجان غربی می‌رسد که مربوط به یکی از مهم‌ترین پروژه های کشور یعنی احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه ۵۰ پروژه طراحی و انجام آن‌ها در ستاد احیای دریاچه تصویب شد است ادامه داد: تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز پس از حفر یک و نیم متر مسیر باقی مانده، به زودی تکمیل می‌شود که با تکمیل آن انتقال آب به دریاچه مطمئن و پایدار می شود. مهار سیلاب‌های خیلی بزرگ، تنظیم متناسب و منظم آب برای بخش کشاورزی و تامین حق آبه دریاچه ارومیه، با افتتاح سد کانی سیب انجام می شود.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه با اجرای این پروژه، نفس تازه‌ای می کشد، اظهار داشت: انتقال آب سد کانی سیب به ارومیه، این دریاچه را از نابودی نجات می دهد. با اجرای همه طرح‌های پیش بینی شده برای احیای دریاچه ارومیه، این دریاچه به دوران پیش از خشکسالی خود باز می گردد و البته این اتفاق با رصد سالانه روند اجرای پروژه‌ها و عملکرد مسئولان محقق می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.