×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
گروسی: هواداران از فکری و استقلال جام می‌خواهند

«محسن گروسی» پیش از مهدی عبدی آخرین گلزن ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شد. او سال‌ها پیش و در سال ۱۹۹۱ با گل خود باعث شد تا پاس عنوان قهرمانی آسیا را تصاحب کند.

گروسی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه‌اش دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شرایط آبی‌پوشان در لیگ برتر حرف زد.

استقلال را تا این‌جای مسابقات لیگ برتر چطور دیدید؟

استقلال نوسان زیادی داشته و این اصلا اتفاق خوبی برای این تیم نیست. استقلال بازیکنان و مربیان خوبی دارد که هر کدام از آنها سابقه خوبی دارند و اگر این نوسان زیاد برطرف شود، می‌توانند حرف‌های زیادی در لیگ برتر گفتن داشته باشند.

دلیل این نوسان چیست؟

کادر فنی زمان زیادی نیست که هدایت استقلال را بر عهده گرفته‌ است. آنها زمان کمی برای آماده‌سازی استقلال در اختیار داشتند. این طبیعی است که نتوانند برنامه‌های خود را در استقلال به طور کامل پیاده کنند. البته یک موضوع دیگری نیز مطرح است.

چه موضوعی؟

اینکه محمود فکری نتوانسته تمام نفرات خود را در اختیار داشته باشد. او در بازی‌های اخیر خود بازیکنان تاثیرگذارش را در اختیار نداشته و همین موضوع می‌تواند در روند تیمی او اثرگذار باشد.

نحوه بازی استقلال انتقادات زیادی را به همراه داشته است؟

این موضوع که استقلال خوب بازی نمی‌کند، حقیقتی غیر قابل انکار است. استقلال فصل گذشته نمایش‌های خوبی را به اجرا می‌گذاشت و هواداران  انتظار دارند همان مسابقاتی را شاهد باشند که تیم در زمان آندره‌آ استراماچونی انجام می‌داد. متاسفانه در چند بازی اخیر، آبی‌پوشان کیفیت فنی لازم را نداشته‌اند و همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

علی کریمی سال گذشته مهره تاثیرگذاری برای استقلال بود و غیبت او می‌تواند در روند آبی‌پوشان تاثیرگذار باشد؟

در این موضوع شکی نیست اما اینکه بخواهیم دلیل افت استقلال را جدایی علی کریمی از استقلال بدانیم کار درستی نیست. در تمام سال‌های گذشته بازیکنان زیادی از استقلال جدا شده‌اند و همواره این تیم به فعالیت خود ادامه داده است. استقلال باید راه‌ها و روش‌های دیگری را برای حمله و طراحی تمرینات امتحان کند.

خط ها‎فبک استقلال توانسته عملکرد خوبی را به اجرا بگذارد؟

انتظار خیلی بیشتر از این حرف‌هاست، خط هافبک کمربند اصلی هر تیمی است و می‌تواند در حملات و دفاعی نقش مهمی را ایفا کند. استقلال مسعود ریگی را در پست هافبک دفاعی دارد که در میانه زمین می‌دود، می‌جنگد و به خوبی فضاها را پوشش می‌دهد اما در کنار این بازیکن جای خالی یک طراح کاملا حس می‌شود. استقلال باید بازیکنی داشته‌ باشد که پاس‌های سریع بدهد و موقعیت گل خلق کند.

تجارت گردان | گروسی: هواداران از فکری و استقلال جام می‌خواهند

مدافعان استقلال را چطور دیدید؟

اگرچه در این پست، روزبه چشمی از استقلال رفته است اما بازیکنان دیگری حضور دارند که جای خالی او را پر کنند. ساختار دفاعی استقلال در این فصل خوب بوده است اما در برخی از جاها اشتباهاتی انجام داده که این اشتباهات در نقاط کور انجام شده است. به طور مثال می‌توان به گلی اشاره کرد که این تیم در بازی با صنعت نفت آبادان دریافت کرد.

خط حمله استقلال چه طور؟ بازیکنانی در این پست حضور دارند که انتظارات از آنها بسیار بیشتر از این است؟

شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی‌ هر یک بازیکنان تاثیرگذاری هستند و هر تیمی آرزوی داشتن آنها را دارد. این نفرات در فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. البته غیبت شیخ دیاباته در بیشتر بازی‌های اخیر در افت مهاجمان نقش داشته و با بازگشت او، شرایط خوبی در خط حمله حاکم خواهد شد.

رشید مظاهری درون دروازه مطمئن نشان داده است؟

رشید مظاهری خیلی خوب کار کرده است، او توانسته توانایی‌هایش را نشان دهد و به طور حتم او در این فصل یکی از ستون‌های اصلی استقلال خواهد بود.

استقلال را در هفته‌های آینده چطور می‌بینید؟

من به آینده استقلال امیدوار هستم و دوست دارم این تیم بتواند در هفته‌های آینده به همان تیمی تبدیل شود که هواداران انتظار دارند. استقلال در چند فصل اخیر دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده است و همه این انتظار و توقع را دارند که در این فصل بتواند یک جام به ارمغان آورد. این کار اگرچه سخت است اما غیر ممکن نیست.

محمود فکری از زیر بار این انتقادات رها می‌شود؟

در مقطع فعلی بهترین کار حمایت از اوست تا فکری بتواند با خیالی راحت برنامه‌ و اندیشه‌هایش را در استقلال پیاده کند. من اعتقاد دارم او بیشتر از هر کس دیگری به دنبال موفقیت استقلال است و به طور حتم تیمش را در هفته‌های آینده به آمادگی کامل می‌رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.