×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
گزارش تحلیلی مرکز ملی فرش از صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری فرش ترکیه به آمریکا

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در این گزارش سعی بر این است تا صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری فرش ترکیه به آمریکا ترسیم شود تعرفه ۵۷ مختص تمامی کف پوش های نساجی و مصنوعی است در این میان فرش های پشمی و دستباف و گبه با تعرفه ی ۵۷۰۱ و فرش ماشینی درتعرفه ۵۷۰۲ گنجانده شده اند.
مرکز ملی فرش ایران طی بررسی های انجام شده اعلام می دارد در سال ۲۰۱۹ میزان ۶۷۶ میلیون دلار به کشور آمریکا ارسال شده که شامل کل کف پوش ها بوده است.
بر همین اساس رییس گروه اقتصادی و آمار و اطلاعات مرکز ملی فرش ایران، گفت: بر اساس اظهار نظر غیر کارشناسی برخی از سایت های خبری چنانچه اعلام شده است: رقم صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری فرش از کشور ترکیه رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد و اعلام رشد ۳۵ درصدی اشتباه کارشناسی و محاسباتی می باشد و این رقم برای کل کف پوش ها می باشد.
گفتنی ست بر اساس تعرفه فرش دستباف مبلغ ۴۸/۵ میلیون دلار توسط ترکیه به کل دنیا صادر شده که از این رقم ۱۴/۵ میلیون دلار به آمریکا گسیل شده است.
بنا براین اظهارات رئیس شورای فرش فروشان ترکیه برای کل کف پوش ها درست می باشد و چنانچه اعلام رقم ۷۵۰ میلیون دلار مربوط به فرش دستباف بوده، اظهار اشتباه و نادرستی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.