×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گزینه اول تا سوم اینزاگی، طارمی، طارمی و طارمی!

به گزارش تجارت گردان به نقل از “ورزش سه”، مصدومیت آرناتوویچ و عملکرد ضعیف الکسیس سانچز و البته معطوف شدن توانایی خط حمله اینتر به عملکرد لائوتارو و تورام سبب شده تا اینتر از الآن و برای تقویت خط حمله تیمش، به دنبال جذب بازیکنان جدید باشد و روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در شماره امروز خود، تصویر مهدی طارمی را روی جلد برده و از او به عنوان اصلی‌ترین هدف سیمونه اینزاگی نام برده است.

در این گزارش طولانی آمده است:

ارقام اینتر در خط حمله، خلاف روند مورد انتظار است و این مسئله نراتزوری را می‌ترساند. تیم اینزاگی خط حمله پرباری دارد و در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا ۲۳ گل را در ۱۰ دیدار به ثمر رسانده است. آنها به طور میانگین و در هر ۹۰ دقیقه، بیشتر از دو گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند (به طور دقیق ۲٫۳ گل).

با این حال، نیمی از بخش تهاجمی تیم هنوز در گلزنی ناکام بوده و سانچز و آرناتوویچ موفق به فتح دروازه حریفان نشده‌اند. تیمی که جاه طلبی فتح اسکودتو و رسیدن به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان اروپا را دارد، نمی‌تواند با این اعداد و ارقام مهاجمانش، از پس آن برآید. داده‌ها واضح است: از بین شش تیم برتر جدول رده بندی سری آ، اینتر تنها تیمی است که مهاجمان ذخیره‌اش هیچ گلی به ثمر نرسانده‌اند و اثر آنها در گلزنی نراتزوری صفر بوده است.

وقتی می‌گوییم تاثیر صفر، شکل گفتاری متن نیست. صفر دقیقا تعداد گل‌های مهاجمان اتریشی و شیلیایی در تیمی است که همه بازیکنان گل می‌زنند. علاوه بر این، این دو در مجموع ۳۱۳ دقیقه در زمین حاضر بوده‌اند ولی هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه حریف روانه نکرده‌اند. تا به امروز، اینتر به قدرت، انفجار و نوار گلزنی تورام و لائوتارو وابسته بوده است.

1938333

نکته اینجاست که اینزاگی در تیمش یک ماشین گلزنی ساخته است که همه، از جمله مدافعان و هافبک‌ها را درگیر خود می‌کند. با این حال، او نتوانست این کار را با دو نفر از سه مهاجمی که در تابستان از بازار نقل و انتقالات آمده بودند، انجام دهد. آرناوتوویچ با مصدومیت در دیدار برابر امپولی متوقف شد و سانچز نیز شروع سختی داشت و دیر به تمرینات اضافه شد.

آنچه مورد نیاز است، معکوس کردن واقعی روند فعلی است. اما اگر قرار باشد که در تابستان شکافی از نظر عملکردی در تیم برطرف شود، دقیقاً در خط حمله است. هنوز خیلی زود است که با قطعیت یک استراتژی مرتبط با بازار برای ماه ژانویه تعریف کنیم. اما در سال‌های اخیر اینتر نشان داده است که می‌داند در صورت لزوم، چگونه در طول فصل از فرصت‌های بازار استفاده کند.

یکی از این فرصت‌ها می‌تواند مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو باشد که در ماه آگوست در یک قدمی پیوستن به میلان قرار داشت. او برای مدت طولانی در دفترچه راهنمای خریدهای تابستانی پیرو آوسیلیو بوده است و یکی از نام‌هایی بود که تابستان گذشته نیز مورد توجه اینتر قرار گرفت، زمانی که مشخص شد قرارداد لوکاکو با نراتزوری به هم خورده است.

1938334

طارمی به دلیل ویژگی‌ها، تجربه بین‌المللی، توانایی سازگاری با انواع سبک بازی‌ها، امروزه همچنان یک گزینه محبوب است. او یک ویژگی خاص دارد، قراردادی که در ژوئن آینده به پایان می‌رسد و هنوز تمدید نشده است. پورتو می‌خواست در ماه آگوست بیانیه‌ای بلند علیه میلان منتشر کند ولی در مقابل آن مقاومت کرد. مشخص نیست که طارمی بتواند در ژانویه جدا شود یا خیر؛ شاید به پیشرفت تیم پرتغالی در لیگ قهرمانان هم بستگی داشته باشد، یا به تمایل مهاجم برای ماندن در پرتغال، بدون تمدید قراردادش. اینتر مراقب شرایط است. واضح است که ما در نهایت به دنبال موقعیتی خواهیم بود که از نظر اقتصادی نیز سودمند باشد.

ایرانی ۳۱ ساله در شرایطی مورد نظر قرار دارد که اینتر، سانچز و آرناتوویچ که هر دو ۳۴ ساله هستند را روی نیمکت دارد. البته حضور در جام ملت‌های آسیا به همراه تیم ملی ایران که در این زمستان و در قطر برگزار می‌شود، همچنان مانع بزرگی برای جذب طارمی محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.