×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گسترش سبد محصولات در صنعت خودرو با استفاده از توانمندی‌های داخلی

تجارت گردان | گسترش سبد محصولات در صنعت خودرو با استفاده از توانمندی‌های داخلی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در بازدید از شرکت‌های سایپا و پارس‌خودرو و همچنین مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا که با حضور  سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد و معاونان این گروه برگزار شد، ضمن بررسی مراحل آماده‌سازی و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات جدید سایپا شامل S۲۰۰ و Q۲۰۰ در شرکت پارس‌خودرو، در جریان دستاورد‌ها و نوآوری‌های این گروه در طراحی و ساخت محصولات و پلت‌فرم‌های جدید خودرویی قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پارس‌خودرو گفت: با توجه به مسیر جهش تولید که در سال جاری چراغ راه صنایع کشور است، افزایش تولید و گسترش سبد محصولات در صنعت خودرو کشور از اهمیت بالایی برخودار است که این مهم بدون شناخت و استفاده مفید از توانمندی‌های داخلی میسر نمی‌شود.

وی افزود: فعالیت‌هایی که در جهت رشد تولید در شرکت پارس‌خودرو انجام شده به زودی به بار خواهد نشست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، پروژه‌های مختلف طراحی و ساخت محصولات جدید مبتنی بر پلت‌فرم SP۱۰۰، برنامه عرضه ۸ محصول جدید در سال جاری و دو سال آینده، مراحل طراحی مدل‌های مختلف فیس‌لیفت محصولات و آزمایشگاه‌های تست فنی خودرو در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید همچنین برنامه تولید محصولات جدید سایپا در سال جاری و ظرفیت خطوط تولید با محوریت اجرای طرح‌های مختلف فروش خودرو مبتنی بر برنامه تولید و عرضه خودرو‌های مشتریان مورد بررسی قرار گرفت.

تهدیدهای صنعت خودرو تبدیل به فرصت شد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از گروه خودروسازی سایپا گفت: صنعت خودرو در کشور به رغم محدودیت‌های بین المللی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و کاهش واردات قطعات خارجی، دستاورد‌های خوبی در حوزه توسعه عمق ساخت داخل به دست آورده است.

تصریح کرد: با سیاستگذاری که در صنعت خودرو صورت گرفت تهدید‌ها به فرصت تبدیل شد و نیاز هست که دستاورد‌های این بخش با استراتژی مناسبی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به ارتباط سیستمی ۴۰ رشته فعالیت با صنعت خودرو افزود: این صنعت که در جرگه صنایع ساخت محور و پیشران قراردارد در شرایطی که با تشدید تحریم‌ها زمین‌گیری آن هدفگذاری شده بود، امروز در توسعه ساخت داخل جزو صنایع پیشران است.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که خودروسازان و قطعه سازان به رغم مشکلات در تامین مواد اولیه داشتند، توانستند، امسال رشد ۱۸درصدی تولید خودرو تا تاریخ ۲۵ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بزنند.

هدفگذاری ۳۰۰میلیون یورویی سایپا در توسعه ساخت داخل

صادقی نیارکی در ادامه با تشریح مهمترین اقدامات در صنعت خودرو، اشاره‌ای به هدفگذاری ۳۰۰میلیون یورویی سایپا در توسعه ساخت داخل در سال جاری کرد و افزود: با برنامه گسترده‌ای که گروه سایپا در زمینه توسعه محصول و تولید خودرو‌های جدید دارد، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز رقم خواهد خورد.

معاون امور صنایع ادامه داد: اتفاقات گسترده‌ای در مرکز تحقیقات سایپا در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌ها و خودرو‌های جدید در حال رخ دادن است.

به گفته وی اجرای چندین پروژه نظیر بهبود و ارتقای پلت‌فرم‌های موجود، تغییرات فیس‌لیفت بر روی محصولات فعلی، ارتقاء کیفیت و آپشن‌های محصولات، در کنار انجام تست‌های شبیه‌سازی پیشرفته خودرویی از جمله موارد مهمی است که مرکز تحقیقات سایپا با برخورداری از دانش فنی روز در دست اقدام دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ادامه حمایت و کمک به صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور برای عبور از مشکلات شد و تصریح کرد: رشد تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد این صنعت از اهمیت و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و باید با هدف رشد و رونق تولید و همچنین تسریع در تحویل خودرو و کاهش تعهدات معوقه، مورد حمایت جدی قرار گیرد.

به گفته وی برنامه گروه خودروسازی سایپا برای سفارش‌گذاری ساخت قطعات خودرویی در داخل و توسعه همکاری این گروه با شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران داخلی، زمینه دلگرمی و افزایش امید را در میان تولیدکنندگان قطعات خودرویی ایجاد کرده است.

بررسی اقدامات گروه خودروسازی سایپا در زمینه توسعه و تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان داخلی در زمینه رشد تولید محصولات از دیگر مواردی بود که در این بازدید صورت گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.