×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | گوشت قرمز مورد نیاز ماه محرم تامین است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، « سعید سلطانی سروستانی»  در گفت و گو با ایرنا، افزود: در حدی دام زنده سبک و سنگین در کشور موجود است که افزایش تقاضا نمی‌تواند تاثیر چندانی بر نرخ عرضه دام برای هیات‌های عزاداری در این ایام داشته باشد.

قیمت گوشت گوسفندی بیش از ۹۰ هزار تومان اجحاف به مصرف‌کنندگان

وی تصریح کرد: اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده سنگین (گاو و گوساله) ۳۲ هزارتومان و دام سبک (گوسفند و بز) ۴۲ هزارتومان است بنابراین قیمت منطقی عرضه گوشت قرمز برای مصرف کنندگان برای گوساله باید بین ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان و برای گوسفندی بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان باشد.

به گفته وی، این در حالی است که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در بازار با قیمت‌هایی بیش از ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزارتومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی اظهار داشت: قیمت فعلی دام زنده برای ایام محرم نیز منطقی است و انتظار می‌رود در این ایام نیز دام زنده با همین نرخ‌ها به بازار عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان این که قیمت‌هایی بیش از این اجحاف به مصرف کنندگان است اظهار داشت:  احتمال می رود سودجویان برای سود بیشتر اقدام به افزایش نرخ دام زنده و گوشت قرمز کنند به طوری که در آستانه عید قربان نیز اتحادیه‌ها نرخ دام زنده سبک را ۴۲ هزارتومان و سنگین را ۳۲ هزارتومان اعلام کرده بودند اما در روز عید قربان این محصولات با نرخ ۴۷ هزارتومان عرضه شد.

وی گفت: برای ساماندهی بازار دام زنده و گوشت قرمز علاوه بر تشدید حضور دستگاه‌های نظارتی نیاز است دستگاه یا تشکلی مسئولیت عرضه صفر تا ۱۰۰ دام زنده تا گوشت قرمز در بازار را برعهده بگیرد زیرا تا زمانی که این مهم اتفاق نیفتد به طور حتم عده ای متخلف برای سود بیشتر موجب اختلال در بازار این محصول می‌شوند.

این مقام صنفی افزود: پس از ایام محرم نیز قیمت گوشت قرمز روند کاهشی را تجربه می‌کند.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سال گذشته نزدیک به ۸۹۵ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و بیش از ۱۶۰ هزارتن گوشت قرمز وارد کشور شده است.
سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور ۱۲.۴ کیلوگرم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.