×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گوشت وارداتی از سلامت بالایی برخوردار است

 رادیو ایران در برنامه نمودار در گفتگو با دکتر اسدی سخنگوی سازمان دامپزشکی کشور به موضوع سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی پرداخته، جزئیات این گفتگو به شرح ذیل است:

سوال: همه شنوندگان عزیز در جریان هستند که برای کنترل قیمت و بازار گوشت، تدبیری که دولت به کار برد این است که به جز توزیع گوشت‌های یخ زده داخلی، مقداری هم گوشت گرم را به صورت وارداتی در بازار توزیع کند، یکی از دغدغه‌هایی که احتمالا در این حوزه افکار عمومی درگیرش خواهد بود بحث سلامت این گوشت‌ها است. آخرین اخبار و اطلاعات در این حوزه را از زبان شما بشنویم.
اسدی: تمامی واردات گوشت اعم از منجمد و گرم جزء وظایف سازمان دامپزشکی کشور است، نظارت بهداشتی آن بر عهده سازمان است و تائیدیه گواهی این اقلام را سازمان دامپزشکی کشور صادر می‌کند، ما چندین مرحله نظارتی را در رابطه با بحث واردات گوشت داریم تا این که گوشت از کشتارگاه‌های مبدا تا سفره مردم، مراحل را باید طی کند. در کشتارگاه مبدا نظارت شرعی در درجه اول وجود دارد و بعد نظارت بهداشتی در داخل کشتارگاه‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد و بعد از آن گوشتی که وارد مراکز قرنطینه ما می‌شود آن جا نظارت می‌شود و آزمایش‌های تشخیصی انجام داده می‌شود و سلامتش تائید می‌شود و وارد میادین عرضه می‌شود. در میادین عرضه نیز همکاران ما حضور دارند مجدداً این گوشت را سلامتش را بررسی می‌کنند و ممکن است که از میادین عرضه به هایپرگوشت‌ها حالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتقل شود که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و قصابی هم مجدد این نظارت‌های میدانی ما انجام می شود، اگر شما توجه داشته باشید ما چهار مرحله نظارت بهداشتی را داریم تا این گوشت را سالم به دست مردم برسانیم. مردم توجه داشته باشند هر گوشتی را دریافت و خریداری می‌کنند که آرم و لوگوی سازمان دامپزشکی کشور را دارد کاملاً سلامتش تائید شده است، هیچ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و به شایعات توجه نکنند، بخاطر اینکه که سربازان خدمتگزار در عرصه سلامت، جانانه در حال دفاع از سلامت مردم هستند و ما تا هم اکنون گزارشی نداشتیم از گوشت ناسالمی که توزیع شده باشد.


سوال: یعنی مردم خیالشان راحت باشد گوشت‌هایی که وارد شده زیر چشمان تیزبین مدافعان سلامت این مسیر طی می‌شود که به دستشان برسد.
اسدی: بله، نکته‌ای که وجود دارد لوگو و مارک دامپزشکی کشور سند هویتی ما است و سال‌های سال است که ما در حال خدمت به مردم عزیز هستیم که سلامتی شان دچار خللی نشود و این اطمینان را می‌دهیم کمافی السابق و حتی بیشتر ما نظارت‌های بهداشتی مان را تشدید کردیم که  سلامت گوشت را تائید کنیم و به دست مردم عزیز برسانیم.


سوال: در رابطه با گوشت‌های یخ زده هم به همین منوال است؟
اسدی: بله، تمامی مراحل به این صورت است. خیال مردم عزیز راحت باشد سلامت تمامی گوشت‌هایی که مارک سازمان دامپزشکی بر آن نقش بسته است مورد تائید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.