×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گوگل سومین و آخرین نسخه از بتای اندروید ۱۲L را منتشر کرد

اگر شما علاقمند به دریافت و نصب بتای سوم اندروید ۱۲L هستید، باید از طریق Android Beta Program ثبت نام کنید که کاربران مدل‌های پیکسل از سری ۳A تا سری پیکسل ۶ می‌توانند این کار را انجام دهد. وقتی شما عضو این برنامه شدید، به‌روز‌رسانی سیستم عامل برای نصب را دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که نرم افزار بتا پایدار نیست و اگر شما از این سیستم عامل به صورت روزانه استفاده می‌کنید، ممکن است از همه‌ی قابلیت‌های آن بهره‌مند نشوید یا تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار شارژدهی دستگاه شما با مشکلاتی روبرو شود.

علاوه بر این‌ها، بد نیست خاطر نشان کنیم که سیستم عامل اندروید ۱۲L برای بهبود تجربه‌ی کاربران تبلت‌ها یا دستگاه‌های تاشو توسعه یافته و گوشی‌های پیکسل جزو هیچ کدام از این دسته‌های مذکور نیستند. علاوه بر سری پیکسل ۳A و گوشی‌های بعدی این شرکت، کاربران تبلت P12 پرو لنوو نیز می‌توانند بتای سوم این سیستم عامل را روی تبلت خود امتحان کنند. اگر از کاربران پیکسل هستید و قصد دارید در برنامه‌ی بتا ثبت نام کنید، ، روی این لینک کلیک کرده و گزینه‌ی «View your eligible devices» را بزنید.

در این بخش شما مدل مربوط به گوشی خود را پیدا کرده و برای دریافت به‌روزرسانی باید روی آن کلیک کنید.  اگر می‌خواهید به نسخه‌های عمومی اندروید بازگردید، روی این لینک و هدر دستگاه ضربه بزنید و روی آن کلیک کنید تا از برنامه‌ی بتا خارج شوید (تمام داده‌های شما پاک می‌شود). به نظر می‌رسد که ما چندان با انتشار رسمی اندروید ۱۲L فاصله نداریم و برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا نسخه‌ی رسمی آن را روی دستگاه‌های پشتیبانی شده دریافت و نصب کنند. طبق اعلام گوگل، نسخه‌ی پایدار این سیستم عامل در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. این یعنی تا حداکثر ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ماه) به طور رسمی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوگل می‌گوید که سیستم عامل اندروید ۱۲L رابط کاربری را بهینه‌تر می‌کند تا کاربران راحت‌تر بتوانند از صفحه‌نمایش بزرگ و سایر قابلیت‌های این سیستم عامل بهره ببرند. گوگل در سیستم‌عامل اندروید ۱۲L، توجه‌ی ویژه‌ای به مقوله‌ی مالتی تسکنیگ داشته و استفاده‌ی هم‌زمان از دو اپلیکیشن راحت‌تر شده است. این قابلیت به کاربران این امکان را خواهد داد تا در صورت نیاز به استفاده‌ی هم‌زمان از دو اپ، آن را از تسک‌بار به سمت راست یا چپ بکشند تا آن‌ها اجرا شوند. میان‌بُر Split هم از دیگر تغییرات مالتی تسکینگ سیستم‌عامل اندروید ۱۲L است.

همچنین باید خاطر نشان کنیم که تنظیمات سریع در سمت چپ نمایشگر قرار گرفته و پنل نوتیفیکیشن‌ها در سمت راست قرار خواهد گرفت. در تبلت‌ها، برای سهولت کاربران کنترل‌های PIN و پترن باز کردن قفل صفحه در کنار‌ه‌ها قرار می‌گیرد. شرکت گوگل اعلام کرده که برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری در این سیستم عامل، در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو روی پلی‌استور خود کار می‌کند تا اپلیکیشن‌هایی که برای این دستگاه‌ها بهینه شدند را در معرض دید کاربران قرار دهند.

تجارت گردان | گوگل سومین و آخرین نسخه از بتای اندروید ۱۲L را منتشر کرد

بد نیست بگوییم که دیروز در مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ که از سری گلکسی S22 و سری گلکسی تب S8 رونمایی شد، غول فناوری کره‌ای اعلام کرد که تبلت‌های جدید این شرکت نیز از سیستم عامل اندروید ۱۲L بهره خواهند برد. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که گوشی‌های تاشوی این شرکت نظیر گلکسی زد فولد ۳ نیز از قابلیت‌های این سیستم عامل بهینه شده استفاده خواهند کرد. سخنگوی سامسونگ در ادامه گفت که اندروید ۱۲L برای سری گلکسی تب S8 منتشر خواهد شد اما نمی‌تواند زمان خاصی برای آن تعیین کند.

این اولین باری است که سامسونگ به صراحت بیان کرده که از سیستم عامل بهینه شده‌ی گوگل در تبلت‌های پرچم‌دارش بهره می‌برد. باید خاطر نشان کنیم که این تبلت‌ها با سیستم عامل اندروید ۱۲L روانه‌ی بازار نمی‌شوند، زیرا هنوز نسخه‌ی رسمی آن منتشر نشده و تنها برخی از دستگاه‌ها آن را به صورت آزمایشی اجرا می‌کنند. البته این را نیز بگوییم که رابط کاربری سامسونگ بسیاری از قابلیت‌های بهینه شده در اندروید ۱۲L را در خود دارد. همچنین گوگل قابلیت‌های اختصاصی را برای دستگاه‌های جدید سامسونگ در نظر گرفته که قطعاً رضایت کاربران این شرکت را جلب خواهد کرد. در روزهای آینده احتمالاً اخبار بیشتری در این مورد منتشر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.