×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گوگل قابلیت چک کردن گرامر Gboard را به تمام گوشی های اندرویدی می‌آورد

این قابلیت از طریق قسمت تنظیمات Gboard’s settings می‌تواند غیرفعال شود. گوگل در توصیف ویژگی اپ خود اذعان کرد که کاربری‌های این برنامه بیش از چک کردن ساده گرامر است و ویژگی جدید تصحیح دستور زبان به طور کامل بر روی دستگاه‌های دیگر کار می‌کند. این قابلیت که در ابتدا تنها در سری گوشی‌های پیکسل ۶ در دسترس بود حالا توسط گوگل برای همه‌ی مدل‌‎های این سری گوشی در دسترس قرار گرفته و در آینده برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی منتشر خواهد شد.

قابلیت چک کردن گرامر Gboard

برای فعال بودن قابلیت چک کردن گرامر در Gboard باید مطمئن شوید که این قابلیت در کیبورد مورد نظر فعال است، برای این کار Google Messages یا هر اپ دیگری که از کیبورد گوگل استفاده می‌کند را باز کنید بر روی تنظیمات کلیک کنید و سپس در لیست، بر روی گزینه‌ی Text correction بزنید و پس از آن لیست قابل مشاهده در تنظیمات را به پایین بیاورد و مطمئن شوید که Grammar check فعال است.

دو هزار ایموجی ترکیبی جدید به Emoji Kitchen اضافه خواهد شد

گوگل همچنین اعلام کرد که ۲,۰۰۰ ایموجی ترکیبی و جدید را بر روی Emoji Kitchen اضافه خواهد کرد. آشپرخانه ایموجی بخش دیگر از Gboard است که امکان ساخت و ترکیب دو ایموجی را فراهم می‌کند.

قابلیت چک کردن گرامر Gboard

تنها کاربران دستگاه‌های گوگل و سیستم‌عامل اندروید قادر به استفاده از این قابلیت هستند و این حالت برای سیستم‌عامل IOS غیرفعال است. در حال حاضر یک ویژگی جدید دیگر که متن نوشته شده توسط کاربر را به استیکر تبدیل می‌کند نیز در حال انتشار است. این حالت به عنوان بخشی از قابلیت‌های ماه مارس برای گوشی‌های پیکسل است و توسط بعضی کاربران ردیت مشاهده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.