×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
گوگل کروم طبق آزمایش‌های اپل سریع‌ترین مرورگر شناخته شد

در حال حاضر مرورگرهای زیادی وجود دارند که کاربران متناسب با سلیقه‌ی خود می‌توانند از آن‌ها در گشت و گذار روزانه در وب استفاده کنند اما همیشه این موضوع مطرح بوده که کدام مرورگر از سایر مرورگرها بهتر است؟ قطعا کسی که چندین سال تجربه‌ی کار با یک مرورگر را داشته باشد، صرف نظر از حقیقت‌های موجود، اپلیکیشن دلخواه خود را به عنوان بهترین نمونه‌ی موجود در نظر می‌گیرد که تا حدودی هم حق دارد. مرورگر از آن‌جایی که در استفاده‌ی روزانه خیلی کاربرد دارد، کاملا با عادت‌های کاربران اجین می‌شود و به‌سادگی نمی‌توان حتی از نمونه‌های معمولی آن هم گذشت.

اما آمار و ارقام چه می‌گویند؟ طبق بررسی‌هایی که بارها و بارها صورت گرفت، گوگل کروم موفق شد در مجموع بهترین مرورگر لقب بگیرد و در حال حاضر هم بیشترین کاربر را در سراسر جهان در مقایسه با سایر مرورگرها به خود اختصاص داده است. خصوصا کاربران کامپیوترهای شخصی و حتی مک‌های اپل که از سافاری به عنوان مرورگر پیش‌فرض بهره می‌برند. اینطور که به نظر می‌رسد، با آپدیتی هم که گوگل اخیرا عرضه کرده، وضعیت مرورگر کروک بهتر هم شده است.

طبق تست بنچمارک Speedometer اپل که برای بررسی سرعت مرورگرها در نظر گرفته می‌شود، کروم توانست روی مک، سریع‌ترین مرورگر شناخته شود و حتی سافاری را هم از میان بردارد که البته چنین چیزی پیش‌بینی هم می‌شد. در تست بنچمارک، اپل ۳۰۰ مرورگر مختلف را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برای آن‌ها یک امتیاز هم در نظر گرفت که در نهایت مرورگر کروم در نسخه‌ی ۹۹ آپدیت خود که سیستم اولویت‌بندی آن به لطف ThinLTO ارتقای محسوسی داشته است، توانست بهتر از سایرین ظاهر شود.

کروم به لطف این الگوریتم جدید، ۷٪ از مرورگر سافاری نمایش بهتری در بارگذاری صفحات مختلف وب داشته است. در کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌ی M1، کروم نه ۷٪ بلکه ۴۳٪ از سافاری عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته که این آمار عجیب و البته در عین حال عالی هستند.

البته کاربران مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید را هم نباید فراموش کرد چرا که آپدیت جدید برای آن‌ها هم اتفاقات خوبی را رقم زده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، مرورگر محبوب گوگل در سیستم‌عامل اندروید در بارگذاری صفحات وب ۱۵٪ عملکرد بهتری از قبل دارد. این ارتقای سرعت را می‌توان دنباله‌ای بر آن آپدیت فوق‌العاده مهم گوگل کروم دانست که باعث افزایش ۱۳٪ سرعت شروع به‌کار و بهبود مدیریت استفاده از حافظه‌ی رم شده بود. به صورت کلی، به نسبت دو نسخه‌ی قبل، گوگل کروم اکنون سریع‌تر، هوشمندتر، بهینه‌تر و کاربردی‌تر شده است و تجربه‌ی فوق‌العاده لذت‌بخش‌تری را در مقایسه با سایر مرورگرها برای کاربران هر سیستم‌عامل و پلتفرمی به ارمغان می‌آورد.

گوگل کروم علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری خوب، در بخش امنیت و حریم خصوصی هم یکی از بهترین و شاید بتوان گفت بهترین مرورگر پراستفاده در دنیا به حساب می‌آید. گوگل به طور مرتب آپدیت‌هایی را برای تمام نسخه‌های کروم در دستگاه‌های مختلف عرضه می‌کند تا از لحاظ امنیتی، مشکلی برای کاربران بوجود نیاید.

لازم به ذکر است این تست‌ها را اپل انجام داده است بنابراین نمی‌توانیم آن را یک حقه‌ی تبلیغاتی یا چیزی مشابه از سوی گوگل بدانیم که صرفا برای جذب مخاطب صورت می‌گیرد. هرچند برخی از شرکت‌ها خیلی هم از عملکرد خوب کروم راضی نیستند که از جمله سرشناس‌ترین آن‌ها می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد که چند ماه پیش موردی را به مرورگر اج اضافه کرده بود که هنگام دانلود کروم از طریق آن، این مرورگر را به سخره می‌گرفت. کار نه چندان جالب از سوی مایکروسافت که با واکنش تند کاربران نیز همراه بود. اما در نهایت می‌بینیم که نه تنها از محبوبیت کروم کاسته نشده بلکه این مرورگر توانسته عنوان سریع‌ترین مرورگر را نیز از بین ۳۰۰ نمونه‌ی دیگر مال خود کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.